Ekonomihandläggare med inriktning mot leverantörsreskontra

Bolagsverket, Verksamhetsstödsavdelningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bolagsverket, Verksamhetsstödsavdelningen i Sundsvall

Bolagsverket skapar goda förutsättningar för näringslivet och vill ge företagsamma människor möjlighet att förverkliga sina drömmar. Det ska gå snabbt, bli rätt och vara enkelt att starta och driva företag. Vi möter utvecklingen i samhället med moderna tjänster och vår värdegrund är kompetens, engagemang och kundnytta.
Vi finns i Sundsvall och är drygt 550 anställda. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en god arbetsmiljö som kännetecknas av respekt för allas lika värde.
Vi erbjuder ett arbete i en dynamisk miljö med utmanande arbetsuppgifter, ansvar och tid att leva.
• Jobba hos oss!

Ekonomisektionen arbetar både med kund- och leverantörsreskontra.
Kundreskontran innebär att ansvara för bokföring av inbetalningar avseende registreringsärenden och fakturor, utredning av oidentifierade inbetalningar, indrivning av obetalda fakturor och förseningsavgifter samt återbetalningar.
Leverantörsreskontran innebär bl. a. granskning av leverantörsfakturor, utbetalningar samt viss uppföljning.
Inom både kund- och leverantörsreskontran sker övrigt bokföringsarbete samt avstämning av konton. Sektionen ansvarar även för inköp och resebokningar.


Publiceringsdatum
2017-07-05

Arbetsuppgifter
Som ekonomihandläggare med inriktning leverantörsreskontra kommer du främst att arbeta med bokföring och avstämningsarbete.
I arbetet ingår även beställning av inköp och resebokning. Det kan bli aktuellt med andra arbetsuppgifter beroende på behov, vilket innebär att du behöver vara flexibel och beredd att rycka in där det behövs. Ekonomihandläggarna arbetar nära varandra i ett öppet arbetsklimat och är engagerade i att själva skapa ständiga förbättringar av rutiner och arbetssätt.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har en 3-årig gymnasie utbildning inom ekonomi eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdig och minst tre års erfarenhet av redovisningsarbete på en ekonomiavdelning.
Vi ser det som meriterande om du har arbetat i ekonomisystemet Agresso.
Arbetet innebär att du kommer behöva följa rutiner, riktlinjer och instruktioner. Som person behöver du vara noggrann, flexibel och van att arbeta självständigt. Du behöver också ha god samarbetsförmåga, vara stresstålig och våga fatta självständiga beslut.
Du kan formulera och uttrycka dig bra i svenska både i tal och skriftlig. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och att du kompletterar befintlig grupp.

ÖVRIGT
Då vi har valt våra kanaler, så undanber vi oss alla erbjudande om rekryterings- och annonshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast, efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-27
Ange följande referens när du ansöker: 40/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Miriam Elffors

Företag
Bolagsverket, Verksamhetsstödsavdelningen

Adress
Bolagsverket, Verksamhetsstödsavdelningen
Stuvarvägen 21
85181 Sundsvall

Kontorsadress
Stuvarvägen 21 85181 Sundsvall

Jobbnummer
3591969

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bolagsverket, Verksamhetsstödsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bolagsverket, Verksamhetsstödsavdelningen: