Ekonomihandläggare inom redovisning till Östersund

Statens Servicecenter / Ekonomiassistentjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Östersund, Strömsund, Sollefteå, Kramfors, Sundsvall eller i hela Sverige

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Anställningen är placerad inom avdelningen för ekonomirelaterade tjänster på enheten för redovisning. Avdelningen har ca 115 medarbetare fördelade på tio enheter i Östersund och Gävle. Avdelningens uppdrag omfattar bland annat e-handel, leverantörs- och kundfakturahantering, in- och utbetalningar, anläggningsredovisning, löpande bokföring och bokslut.

På den aktuella enheten för redovisning i Östersund arbetar 13 medarbetare idag. En enhet där samarbete är viktigt och det innebär att planera, genomföra och utveckla arbetet med våra kunder tillsammans. Nu söker vi en ekonomihandläggare för att stärka vårt team inom kundfakturering.

Vi söker nu dig som vill jobba med ekonomi på en spännande och utvecklande arbetsplats där vi på enheten hanterar redovisning och kundreskontra för flera statliga myndigheter som ger möjlighet till ett varierande jobb. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra till verksamhetens utveckling.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som ekonomihandläggare ingår löpande redovisning, kundfakturering, anläggningsredovisning, tid och projektredovisning samt avstämningar för våra kundmyndigheter.
Du kommer ha kontakt med våra kunder och även en del externa parter såsom banker.

Publiceringsdatum
2021-01-20

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Minst gymnasieexamen inom ekonomi eller motsvarande kvalifikationer
• Erfarenhet från arbete med ekonomi och arbete i ekonomisystem

Vidare ska du följande förmågor:
• Vara noggrann i arbetet
• Ge god service
• Ha god kommunikationsförmåga
• Kunna samarbeta och bidra positivt till arbetsgruppens arbetsklimat
• Vara engagerad och bidra i förbättringsarbetet
• Vara bekväm att arbeta i flera system
• Självständigt ta ansvar för dina arbetsuppgifter

Dessutom är det meriterande om du har:
• Goda redovisningskunskaper
• Goda kunskaper i Microsoft Excel
• Erfarenhet av Agresso

Övrig information
Anställningen är en tillsvidareanställning på 100%. Startdatum efter överenskommelse.

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 1 februari 2021. I ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna.

Vi planerar att hålla intervjuer v.6.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-02-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Statens Servicecenter

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453), http://www.statenssc.se

Jobbnummer
5531695

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: