Ekonomihandläggare inom leverantörsreskontra till Östersund

Statens Servicecenter / Ekonomiassistentjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Östersund, Strömsund, Sollefteå, Kramfors, Sundsvall eller i hela Sverige

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Anställningen är placerad inom avdelningen för ekonomirelaterade tjänster på enheten för E-handel. Avdelningen har ca 115 medarbetare fördelade på tio enheter i Östersund, Gävle & Stockholm. Avdelningens uppdrag omfattar bland annat e-handel, leverantörs- och kundfakturahantering, in- och utbetalningar, anläggningsredovisning, löpande bokföring och bokslut samt konsulttjänster.

På den aktuella enheten för leveranstörsreskontra i Östersund arbetar elva medarbetare idag. Nu söker vi en ekonomihandläggare för att stärka vårt team.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som ekonomihandläggare ingår bland annat hantering av betalfiler med kontinuerliga avstämningar, granska och registrera utbetalningar och betalhantering i bank. Du kommer även att agera andra linjens support och ha posthantering.

Publiceringsdatum
2021-01-20

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Minst gymnasieexamen inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet från arbetserfarenhet
• Minst två års erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter inom betalning

Vidare ska du ha förmåga att:
• Vara noggrann i ditt arbete
• Vara ansvarsfull
• Ta initiativ
• Bidra till god stämning på arbetsplatsen med gott samarbete
• Arbeta kundfokuserat på ett serviceinriktat sätt

Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet av att jobba i Agresso
• Goda kunskaper i Microsoft Excel
• Systemvana

Övrig information
Anställningen är en tillsvidareanställning på 100%. Startdatum efter överenskommelse.

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 7 februari 2021. I ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna.

Vi planerar att genomföra intervjuer v.7.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-02-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Statens Servicecenter

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453), http://www.statenssc.se

Jobbnummer
5531182

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: