Ekonomihandläggare

Patent- och Registreringsverket / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Patent- och Registreringsverket i Stockholm, Gävle, Söderhamn eller i hela Sverige

Patent- och registreringsverket (PRV) är en kunskapsintensiv arbetsplats. Patentavdelningen arbetar med bedömning av den allra senaste tekniken. På design- och varumärkesavdelningen inriktar vi oss på varumärkes- och designskydd samt namnändringar och registrering av periodisk skrift. Att jobba på PRV ger möjlighet att se framtidens teknik redan idag.
PRV är en avgiftsfinansierad statlig myndighet som finns i Stockholm och Söderhamn med ca 400 medarbetare.
Till ekonomifunktionen söker PRV nu en
Ekonomihandläggare
Ekonomi- och planeringsfunktionen är en stödfunktion som arbetar med strategiska och operativa ekonomifrågor samt intern rådgivning inom vårt ansvarsområde. Vårt uppdrag är löpande redovisning, fakturahantering, reseräkningar, budget och uppföljning samt att ge råd och service i redovisningsfrågor och se till att god redovisningssed följs inom PRV.
Till vår grupp som i dag består av 6 personer söker vi nu en ny medarbetare.

Publiceringsdatum
2011-01-19

Dina arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår huvudsakligen bokföring av inbetalningar, göra avstämningar och avräkningar månadsvis, ta fram underlag för periodavslut och bokslut samt underhåll av arbetsanvisningar inom ansvarsområdet. Du kommer att ingå i en grupp och måste vara beredd på att rycka in där det behövs.
Din bakgrund och erfarenhet
Vi söker dig som har minst treårigt gymnasium samt gärna någon påbyggnads- eller högskoleutbildning inom ekonomi.
Du är intresserad av siffror, bra på att analysera och kunna presentera ekonomisk information på ett pedagogiskt sätt och har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och gärna även på engelska samt har datorvana med goda kunskaper i MS Office, främst excel och word. Det är meriterande om du har erfarenhet av statlig redovisning och ekonomisystemet Agresso.
Viktiga personliga egenskaper är vana att arbeta självständigt och strukturerat men även god förmåga att kunna samarbeta med andra. Du är noggrann, flexibel, kommunikativ och tycker om att ge service.
Tjänsten är ett heltidsvikariat under ett år när en av våra medarbetare är föräldraledig. Placeringen är i Stockholm. Tillträde sker efter överenskommelse.
Bland våra förmåner finns flextid och en friskvårdstimme per vecka. Vi arbetar aktivt med jämställdhetsfrågor och mångfaldsfrågor för att ta tillvara på kvaliteter som dessa tillför vår verksamhet.
Vill du veta mer?
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Mary Ödman, ekonomichef. Vid frågor om anställningsvillkor ber vi dig kontakta Hanna Cederlöf på personalfunktionen. Fackliga representanter är Carolina Gomez Lagerlöf (SACO) och Kerstin Edin (ST). Alla kontaktpersoner nås via vår växel på telefon 08-782 25 00.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-02-06
Du ansöker direkt via vår webbplats, www.prv.se > Jobba hos oss.
Ange följande referens när du ansöker: 3/11
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Patent- och Registreringsverket

Adress
Patent- och Registreringsverket
Box 5055
10242 STOCKHOLM

Kontorsadress
Valhallavägen 136

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-782 25 00

Jobbnummer
826104

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Patent- och Registreringsverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Patent- och Registreringsverket: