Ekonomihandläggare
Rikspolisstyrelsen / Ekonomiassistentjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Rikspolisstyrelsen i Linköping,
Norrköping,
Örebro,
Jönköping,
Eskilstuna eller i
hela Sverige Rikspolisstyrelsen (RPS) är central förvaltningsmyndighet för Polisen. RPS huvuduppgift är att utöva tillsyn över Polisen och verka för planmässighet, samordning och rationalisering. Vid RPS finns ett huvudkontor i vilket ingår fem avdelningar samt internrevisionen och staben. Dessutom finns Polisens verksamhetsstöd (PVS), Polishögskolan (PHS) och Rikskriminalpolisen (RKP). RPS arbetar enligt beställar-utförar metoden och har totalt ca 2200 anställda. PVS utför tjänster till Polisen i hela landet på uppdrag av RPS huvudkontor. Verksamheten är geografiskt spridd i hela landet. Befattningen är placerad vid PVS, Polisens administrativa center (PAC) i Linköping.
PAC är en enhet inom PVS. PAC är placerat i Linköping och ansvarar för hela Polisens ekonomiadministration och stora delar av Polisens personaladministration. Inom EA hanteras i dagsläget ekonomiadministration för 25 myndigheter m fl.
Publiceringsdatum2010-02-18Dina arbetsuppgifterSom ekonomihandläggare arbetar du både självständigt och i grupp med löpande ekonomiadministration i ekonomisystemet Agresso. Exempel på arbetsuppgifter som kan förekomma är:
• Kundfakturering, leverantörsbetalningar samt upplägg av anläggningstillgångar.
• Löpande redovisning avseende såväl inbetalningar som utbetalningar.
• Månatliga plusgiroavstämningar, momsavstämningar samt kontoavstämning.
• Tillse att inkommande redovisningsunderlag håller överenskommen kvalitet.
• Att handlägga underlagen i enlighet med de ledtider som finns reglerade genom SNÖ, servicenivåöverenskommelsen.
KvalifikationerVi söker dig som har:
• Läst gymnasieekonomi eller motsvarande.
• Erfarenhet av arbete i ekonomisystem.
• Vana av att arbeta i Microsoft Office.
• Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift.
• God kommunikations- och samarbetsförmåga.
• Hög servicekänsla och positivt kundbemötande.
• Är noggrann, serviceinriktad och ansvarsfull.
Arbetsuppgifterna ställer krav på flexibilitet och lyhördhet gentemot våra kunder och medarbetare.
Meriterande
Det är meriterande om du har erfarenhet av statlig redovisning, elektronisk fakturahantering och ekonomisystemet Agresso såväl som erfarenhet eller kännedom om Lean Production.
Allmänt
Vi eftersträvar jämn könsfördelning och sätter värde på de kvaliteter som etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.
Tjänsten är ett vikariat under perioden 2010-03-31—2010-12-31.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen, genomförs före anställning. Tjänsten kräver svenskt medborgarskap.
Vill du veta mer? Välkommen att kontakta gruppchef Markus Rosander, 08-762 03 24.
Facklig information lämnas av Dan Ekdahl, SACO, tfn 08-401 99 91; Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 08-401 46 56; Susanna Thylin, Fackförbundet ST, tfn 08-401 93 58; Gunilla Blom-Sjövall, SEKO, tfn 08-401 58 62.
Välkommen med din ansökan - personligt brev och CV (dock ej betygskopior i detta skede) som senast den 1 mars 2010 ska ha kommit in till Rikspolisstyrelsen, registratorskontoret, Box 12256, 102 26 Stockholm eller via e-post
ansokningar.rps@polisen.se . Märk din ansökan med ref.nr 25/10.
För mer information om Polisen och Rikspolisstyrelsen vänligen besök
www.polisen.seArbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-03-01
Ange följande referens när du ansöker: 25/10
Ansökan kan skickas till e-postadress:
ansokningar.rps@polisen.seFöretagRikspolisstyrelsen
AdressRikspolisstyrelsen
Box 12256
10226 STOCKHOLM
KontorsadressPolhemsgatan 30
Jobbnummer 590236
Observera att sista ansökningsdag har passerat.