Ekonomihandläggare 50 %

Åmåls kommun / Ekonomiassistentjobb / Åmål
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Åmål, Säffle, Bengtsfors, Grums, Mellerud eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Åmåls kommun i Åmål

Vård- och omsorgsförvaltningen söker

Ekonomihandläggare 50 %

Åmål vid Vänern är en av Västra Götalandsregionens äldsta städer och är en innerkuststad med cirka 12 800 åretruntboende och ökar i invånarantal. Staden präglas av ett variationsrikt och gynnsamt företagsklimat och har en väl utbyggd barnomsorg och skola med fokus på utveckling. Åmål beskrivs idag av många som en aktiv kulturstad med en rik tillgång på många aktiva idrottsföreningar bland annat inom golf, tennis, segling, hästsport och skidsport. Läs mer om Åmål på www.amal.se.

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning 50 % med tillträde enligt överenskommelse. Anställningen kan komma att inledas med en provanställning.

Placering
Ekonomihandläggaren är för närvarande placerad vid avdelning äldreomsorg inom vård- och omsorgsförvaltningen. Närmaste chef är avdelningschefen.

Arbetsuppgifter
Som ekonomihandläggare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att beräkna och fatta beslut om avgift utifrån gällande regler med utgångspunkt i socialtjänstlagen. Du fakturerar, granskar och gör justeringar av fakturor. En del av arbetet består av att svara på frågor från äldre, anhöriga samt samverka med övriga verksamheter. Du kommer ingå i ett team på 9 personer bestående av ekonomihandläggare, enhetsassistenter och verksamhetssamordnare. Du är direkt underställd avdelningschef Äldreomsorgs.

Kvalifikationskrav
Vi söker dig som lägst har gymnasial ekonomisk utbildning. Vi förväntar oss att du har god förmåga att kommunicera i både tal och skrift. Du bör ha vana av att arbeta i Office program såsom Microsoft Word och Excell.

Meriterande
Det är meriterande om du har vana av att arbeta i Procapita samt erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Om du har eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi- och/eller personaladministration är det meriterande.

Publiceringsdatum
2018-03-19

Dina personliga egenskaper
Du är van att arbeta med kundkontakter. Du har ett trevligt bemötande och har goda pedagogiska färdigheter så att kunden får hjälp att förstå i de fall det finns frågor om avgiftsberäkningar och fakturor. Vi tror att det kan underlätta arbetet om du har god kännedom om vård- och omsorgsverksamhet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Information lämnas av
Avdelningschef Marco Niemelä, telefon 0532-170 36
Vision Paula Törnqvist, telefon 0532-77 70 78

Ansökan
Välkommen med din ansökan i form av personligt brev och CV som ska vara inkommen senast måndagen den 9 April 2018. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Åmåls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Detta sker antingen via länken "Jobba hos oss" på Åmåls kommuns hemsida, www.amal.se, eller genom "Klicka på denna länk för att göra din ansökan" på Platsbanken.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-09
Ange följande referens när du ansöker: BUN 2018/65
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Avdelningschef Marco Niemelä 0532-170 36

Företag
Åmåls kommun

Adress
Åmåls kommun
Box 62
66222 ÅMÅL

Kontorsadress
Kungsgatan 26

Jobbnummer
4030574

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Åmåls kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Åmåls kommun: