Ekonomihandläggare

Södertälje Hamn AB / Företagsekonomjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Södertälje Hamn AB i Södertälje

Södertälje Hamn söker ekonomihandläggare

Södertälje växer med stormsteg och i Södertälje Hamn hanterar vi all hamn-, stuveri- och terminalverksamhet inom kommunen. Södertälje Hamn har ett unikt hamnläge i landets mest expansiva region med närhet till så väl Stockholm som hela Mälardalsregionen. I rollen som ekonomihandläggare får du en mycket viktig roll för hamnen och dess framtid.

Din dag som ekonomihandläggare

Som ekonomihandläggare i Södertälje Hamn kommer dina ansvarsområden vara fakturering av kundfordringar så som hyror, hamnavgifter, lossning & lastning och övrig försäljning. I rollen ingår även att bevaka avtalstider och hyror i samarbete med säljorganisationen och återkommande analyser av kostnader och dylikt. Du hanterar och uppdaterar också våra kundregister och arbetar med betalningar, påminnelser och avstämningar.

Ytterligare arbetsuppgifter som ekonomihandläggare:

Sköter kreditkontroll av nya kunder
Ansvarar för inköp av kontorsmaterial
Administrerar rikskuponger
Sköter kassahantering
Utfärdar passerkort och registrerar behörigheter i Axbase
Uppdaterar fartygstavla tillsammans med trafikkoordinator
Registrering av frakter och fartygsadministration
Det här är du

Som person är du noggrann, ordningsam och strukturerad. Du är också flexibel och samarbetsvillig och kan lösa oförutsedda situationer och problem. Södertälje hamn är stolta över att alltid ha kunden och affären i fokus. Därför kan det ibland bli snabba ändringar i planeringen. Vi hoppas därför att du - liksom vi - tycker om att vara i en miljö där det händer mycket.

Att dela med dig av din kunskap och kompetens ser du som en självklarhet, liksom att samarbeta för att nå gemensamma mål. Du har hög social kompetens, är duktig på att hantera människor och inger förtroende. Självklart känner du igen dig i våra kärnvärden enkel, personlig, öppen och modig.

Krav

Minst gymnasiekompetens, inriktning ekonomi
Arbetserfarenhet av kund & leverantörsreskontra och/eller annat inom ekonomi
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
B-körkort
Datavana och goda kunskaper i Officepaketet
Meriterande

Tidigare redovisningserfarenhet
Tidigare arbete som ekonomiassistent, reskontra, controller
Tidigare erfarenhet av affärssystem t.ex. Hogia


Ansök idag

Vi arbetar löpande med denna rekrytering, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt, men senast 30 oktober 2019.

Publiceringsdatum
2019-10-01

Kontaktuppgifter för detta jobb
Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Patrik Rotkvist 070 946 3805. Har du frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Titti Jardetun, 073 423 2177. Richard Ekeberg är facklig kontaktperson för Unionen och nås på 08 550 237 69.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillsvidare

Ersättning
Enl ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-10-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Södertälje Hamn AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Södertälje Hamn AB (org.nr 556063-5145), http://www.soeport.se

Jobbnummer
4858307

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Södertälje Hamn AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södertälje Hamn AB: