Ekonomihandläggare

Mölndals stad, HR-avdelningen / Ekonomiassistentjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mölndals stad, HR-avdelningen i Mölndal

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!
Med närhet till storstaden erbjuder Mölndal en unik natur, kultur- och industrihistorisk miljö. Tillsammans med kollegor som vill samarbeta och dela kunskap, får du ett arbete i en dynamisk region där det är attraktivt att jobba och bo.

Mölndals stad har en centraliserad HR-avdelning med övergripande ansvar för stadens arbetsgivarfrågor. Avdelningen består av enheten för chefsstöd, vikarieenheten samt löneenheten. På löneenheten är vi 20 medarbetare och här arbetar löneadministratörer, systemadministratörer Timecare planering, systemförvaltare HR-system samt pensionsadministratörer. Nu söker vi en ny kollega som vill bli vår ekonomihandläggare. Vi erbjuder en arbetsplats med stora möjligheter att påverka både ditt dagliga arbete och utvecklingen av vår gemensamma verksamhet.




Publiceringsdatum
2019-03-25

Arbetsuppgifter
Som ekonomihandläggare blir du HR-avdelningens brygga till ekonomiavdelningen. Du arbetar med avstämning av konton för exempelvis löneväxling, kollektivtrafikkort och löneskulder samt för balanskonton inom löneområdet.

Du samarbetar kontinuerligt med ekonomiavdelningen i frågor gällande redovisning av semesterskulder, arbetsgivaravgifter, lön- och pensionsberäkningar etc. samt rapporterar uppgifter till Skatteverket och Kronofogdemyndigheten. Kontroll av fakturor kring pensioner, försäkringar, kollektivtrafikkort och löneväxling ingår också i tjänsten.
Du blir ett nära bollplank till lönechef, verksamhetsutvecklarna på HR och stadens ekonomicontrollers i frågor som rör hur vi bättre kan analysera stadens personalstatus, statistik och kostnader. Du omvärlds bevakar kring frågor som rör förmånsbeskattning och övrig skattelagstiftning som berör HR-området och delar med dig av denna kunskap i organisationen.

Arbetet innefattar även olika typer av administration kopplat till pensioner, inklusive att rapportera årsfiler. Vanliga kontaktytor är utöver löneadministratörerna även KPA Pension, Pensionsvalet, chefer i staden samt medarbetare som arbetar eller har arbetat i staden.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi och flerårig erfarenhet. Om du är intresserad av och har förmågan att kombinera helheten kring personalkostnader- avtalskunskaper och ekonomi - då tror vi att du kommer att trivas med tjänsten. Kunskaper inom löne- och pensionsområdet är mycket meriterande. Vi arbetar med Personec P lönesystem och Agresso ekonomisystem.

Som person är du öppen för utveckling och tar gärna egna initiativ till förbättringar. Du är positiv, noggrann och strukturerad. Du är en god kommunikatör som vill och kan samarbeta på ett konstruktivt sätt. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och tycker det är roligt med kundkontakt och att ge service. Du förstår vikten av att hjälpas åt i arbetsgruppen och tar stort ansvar för verksamhetens helhet. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet.


ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-18
Ange följande referens när du ansöker: A862953
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Agneta Wagner agneta.wagner@molndal.se 031-315 17 73

Företag
Mölndals stad, HR-avdelningen

Adress
Mölndals stad, HR-avdelningen
Göteborgsvägen 11-17
43182 Mölndal

Kontorsadress
Göteborgsvägen 11-17 43182 Mölndal

Jobbnummer
4689924

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mölndals stad, HR-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mölndals stad, HR-avdelningen: