Ekonomihandläggare

Region Gotland, Hjälpmedel- och varuförsörjning / Ekonomiassistentjobb / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Gotland, Västervik, Valdemarsvik, Oskarshamn, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Gotland, Hjälpmedel- och varuförsörjning i Gotland

Som en del av Region Gotland utvecklar och erbjuder serviceförvaltningen effektiva tjänster inom ekonomi, HR, IT, telefoni, städ, transport, varu- och måltidsförsörjning samt medborgarservice. Våra cirka 530 medarbetare månar om kvalitet och service gentemot våra kunder, vilka i huvudsak är regionens andra förvaltningar.

Hjälpmedelscentralen och varuförsörjningen ingår i serviceförvaltningen och ansvarar för regionens centralförråd samt för delar av regionens hjälpmedelsförsörjning. Det innebär att vi svarar för bland annat inköp, lagerhållning, underhåll, service och distribution av hjälpmedelsartiklar och förbrukningsmaterial.

Publiceringsdatum
2016-02-24

Arbetsuppgifter
Som ekonomihandläggare kommer du att ansvara för det administrativa arbetet kring enhetens ekonomi. Här ingår kontering av enhetens fakturor och att bokföring sköts enligt gällande rutiner. Du kommer att vara delaktig i budgetarbetet och i den ekonomiska uppföljningen. Du kommer att ansvara för uppdatering av våra verksamhetssystem genom korrekt ekonomisk information enligt gällande rutiner och planer. Fakturering mot våra kunder och återkrav av hjälpmedel är några av arbetsuppgifterna. I tjänsten ingår också viss utbildning och stöd till våra kunder rörande vår ekonomiska modell.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en 3-årig ekonomisk gymnasieutbildning eller annan utbildning som bedöms som likvärdig. Erfarenhet av arbete med fakturahantering, debitering, redovisning och bokföring är meriterande. Erfarenhet av regionens ekonomisystem är meriterande.

Som person är du förtroendeingivande och självgående. Du är van att arbeta såväl självständigt som i grupp. För att lyckas med uppdraget måste du också vara noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt.

Eftersom tjänsten innefattar frekventa kontakter med såväl interna som externa aktörer är din kommunikationsförmåga av yttersta vikt och du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. I mötet med andra är det också viktigt att du har god serviceförmåga och samtidigt som du kan vara tydlig i gränsdragningen mot andra aktörer.

ÖVRIGT
Inom Region Gotland strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.

Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på www.gotland.com/leva

Inför rekryteringsarbetet har vi på Region Gotland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning Tillträde snarast tom 2016-08-31

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-13
Ange följande referens när du ansöker: A545668
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sven-Åke Håkansson, Enhetschef 0498-269406

Företag
Region Gotland, Hjälpmedel- och varuförsörjning

Adress
Region Gotland, Hjälpmedel- och varuförsörjning
Region Gotland
62181 Visby

Kontorsadress
Visborgsallén 19 Visby

Jobbnummer
2688042

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Gotland, Hjälpmedel- och varuförsörjning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Gotland, Hjälpmedel- och varuförsörjning: