Ekonomihandläggare

Gagnefs Kommun / Ekonomiassistentjobb / Gagnef
2014-03-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomihandläggare" (publicerad 2015-10-08) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Gagnef, Leksand, Borlänge, Falun, Rättvik eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gagnefs Kommun i Gagnef

I hjärtat av Dalarna, 20 minuter från Leksand och Borlänge, ligger natursköna Gagnefs kommun som präglas av småskalighet och framtidstro. I kommunen bor ca 10 000 personer. Gagnef är mötesplatsen för människor, älvar och vägar. En kommun att trivas i.

Gagnefs kommun söker just nu ekonomihandläggare till ekonomiavdelningen med inriktning på avgiftshandläggning.

Ekonomiavdelningen i Gagnefs kommun har 7 medarbetare och ansvarar för ekonomiadministration och ekonomistyrning i kommunen. Från och med 2014 har enheten även ansvaret för handläggning av kommunens avgifter inom vård och omsorg
Kommunens avgifter styrs av lagstiftningen och kommunens riktlinjer för vårdavgifter.
Du förväntas sätta dig in i regelverket och ansvara för insamling av uppgifter samt fatta beslut om avgifter inom vård och omsorg. Till stöd i arbetet har du vårt verksamhetssystem Procapita. Du ansvarar även för den månatliga faktureringen av avgifterna till våra brukare/kunder. I egenskap av handläggare kommer du få hantera frågor från kunder/brukare om avgiftsbeslut och fakturor.
I uppdraget ingår även administration och handläggning av kommunens vårdnadsbidrag. Utöver uppdraget som avgiftshandläggare förväntas du utföra andra ekonomiadministrativa uppgifter.
Vi är en liten enhet, där alla medarbetare har fler ansvarsområden och därmed varierande uppgifter. Vi söker en kollega till vårt team som vill vara med och fortsätta utveckla vår verksamhet och som delar kommunens värdegrund.

Kvalifikationskrav

Du har gymnasial utbildning med inriktning på administration, ekonomi, samhällsvetenskap eller naturvetenskap
Du har kunskaper om kommuners verksamhet inom vård och omsorgsområdet
Du är van med att arbeta med datorer samt har erfarenhet att arbeta i ett IT baserat verksamhetssystem.
Du har erfarenhet av arbete i serviceyrken med kundhantering.
Erfarenhet av arbete i ekonomisystem och med fakturering är meriterande

Publiceringsdatum
2014-03-05

Dina personliga egenskaper
Du äger förmåga ätt sätta dig in i ett relativt komplicerat regelverk, och att tillämpa detta.
Du är pedagogisk och kan förklara regelverket för våra kunder/brukare.
Du är tålmodig och har en serviceriktad inställning.
Du är duktig på att hantera siffror och göra beräkningar.
Du har god samarbetsförmåga och har samtidigt förmåga att självständig kan ta ansvar för de frågor som ligger inom tjänstens arbetsområde

Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde senast 2013-05-15. Provanställning kan bli aktuell.
Tjänsten utlyses med förbehåll om erforderliga beslut fattas.
Insända ansökningshandlingar återsändes ej.

Till bemanningsföretag och till dig som försäljare:
Gagnefs kommun undanbeder vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Vi har i förväg beslutade sökvägar.

Arbetstider och omfattning
Heltid Tills vidare

Ersättning
Månadslön
Individuell lönesättning tillämpas.
Provanställning kan bli aktuell.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-03-19
Ange följande referens när du ansöker: 2014:174/02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ekonomichef Torstein Tysklind 0241-15132

Facklig kontakt
Vision Torsten Händemark 070-5114473

Företag
Gagnefs kommun

Adress
Gagnefs kommun
Färjbacksvägen 1,
78580 Gagnef

Jobbnummer
1798244

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gagnefs Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gagnefs Kommun: