Ekonomicontroller, inriktning hyror och lokalkostnader, Solna
Skatteverket / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Det vi gör på Skatteverket har betydelse för företagaren, individen, andra myndigheter, samhällsfunktioner och Sverige. Vi ska skapa förutsättningar i kundens vardag och underlätta med digitala tjänster. Vår övergripande ambition är att Skatteverket ska fortsätta att ligga i framkant och vara ett föredöme inom svensk statsförvaltning. Framtiden är inget som ska upptäckas utan något vi gemensamt, tillsammans med andra, är med och skapar. Vi har stora möjligheter att göra skillnad.
Dina arbetsuppgifter som ekonomicontroller innebär att arbeta med budgetering, prognos, uppföljning och analys på vår administrativa avdelning. Du kommer att ha särskilt fokus på Skatteverkets hyror och media (andra direkta lokalkostnader) samt fungera som ekonomicontroller för planerade och pågående lokalanskaffningar. I arbetet ingår också att stödja och hjälpa avdelningens chefer med ytterligare uppföljning, analys och utveckling av verksamheten. Du har i din roll som controller många och varierande kontakter vilket kräver att du är professionell i din yrkesutövning och att du har mycket god samarbetsförmåga.
Du arbetar på Skatteverkets ekonomienhet som är en del av administrativa avdelningen.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en akademisk utbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi eller motsvarande relevant arbetslivserfarenhet
• har minst tre års aktuell och relevant erfarenhet av kvalificerat controllerarbete
• är kommunikativ och har god förmåga att utrycka dig i tal och i skrift
• har förmåga att engagera andra och att samverka i team
• tar ansvar och är drivande med en helhetssyn, agerar prestigelöst samt inger förtroende
• är analytisk, resultat- och utvecklingsorienterad
Det är meriterande om du har aktuell erfarenhet av fastighetsförvaltande verksamhet. Det är även meriterande om du har aktuell arbetslivserfarenhet av ekonomistyrning inom offentlig sektor.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-07-27ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCecilia Wastesson Lindqvist, T.f. ekonomichef 010-574 99 44
Boel Holgersson, Funktionsansvarig 010-574 86 05
Hanna Kvarnholt, HR-konsult 010-5749393
Eva Eriksson, Facklig kontaktperson Saco 010-5748474
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Korta gatan 10
17194 Solna
KontorsadressKorta gatan 10
Jobbnummer 4264196
Observera att sista ansökningsdag har passerat.