Ekonomichefer till vår uthyrningsverksamhet

Arena Personal AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
2013-11-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomichefer till vår uthyrningsverksamhet" (publicerad 2014-09-05) ⬅️


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Arena Personal AB

Publiceringsdatum
2013-11-29

Om tjänsten
Till vår uthyrningsverksamhet söker vi ett flertal ekonomichefer. Du kommer därmed att bli anställd av Arena Personal men arbeta som uthyrd medarbetare hos våra kunder för ett eller flera långsiktiga uppdrag på antingen hel- eller deltid. Vi söker även dig som är egenföretagare och är intresserad av att ta uppdrag som underkonsult. Våra kunder finns belägna runt om i hela Storstockholm.

Din roll som ekonomichef kommer exempelvis att innebära följande:

• Personalansvar för hela ekonomifunktionen
• Vara underställd VD och ingå i ledningsgruppen
• Föredra resultatredovisning på styrelsemöten
• Ha kunskap och förståelse för samtliga processer inom ekonomifunktionen såsom kund, leverantör, lön och bokslut
• Aktivt arbeta med förändringsarbete samt effektivisering av processer inom ekonomifunktionen
• Hantera alla övergripande ekonomifrågor såsom finansiering, investering, förvärv/försäljning av bolag
• Inhämta, analysera samt förbereda information till styrelsen/delägare
• Ansvara för budget- och prognosprocessen
• Vara kontaktperson mot revisorn
• Ansvara för upprättande av årsbokslut inklusive årsredovisning

Profil
För att vara aktuell för uppdragen, har du tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter. Som person är du positiv, prestigelös, flexibel och noggrann samt har ett öga för siffror och struktur. Vidare är du analytisk, strukturerad och pålitlig. För att klara av jobbet har du goda kunskaper i Office-paketet, i synnerhet Excel. Ange gärna vilka ekonomisystem du har erfarenhet av.

Vi erbjuder
Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.

Om företaget
Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra personalansvariga arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.

Så ansöker du
Tre enkla steg till ditt nya jobb:

1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-02-16
Ange följande referens när du ansöker: 1243
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Isabelle Lilja

Företag
Arena Personal AB

Adress
Arena Personal AB
Fleminggatan 7
10425 Stockholm

Jobbnummer
1716513

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal AB: