Ekonomichef till Workaround
Wrknest AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
2022-05-19
Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg Visa alla jobb hos Wrknest AB i Stockholm Publiceringsdatum2022-05-19
Om tjänstenWorkaround befinner sig på en spännande tillväxtresa och söker nu en ekonomichef som kommer att ha en mycket central del i detta. Här arbetar man i en affärsnära roll och verkar för att utveckla bolagets affär samt har det yttersta ansvaret för att på ett analytiskt och strategiskt sätt leda ekonomifunktionen. Workaround är den första och största förmedlingstjänsten för kontor i Sverige. De hjälper företag på ett enkelt och smidigt sätt att hitta och jämföra flexibla kontorslösningar via en digital marknadsplats.
Detta är direktrekrytering via Wrknest med anställning hos Workaround och all kontakt sköts direkt med Wrknest för denna process.
Dina framtida arbetsuppgifter
Som ekonomichef på Workaround har du det yttersta ansvaret för den ekonomiska styrningen, ekonomisk rapportering och att utforma samt utveckla arbetssätt, processer och rutiner inom ekonomifunktionen. I rollen ingår även finansiell planering, uppföljning samt bokföring/redovisning i samarbete med redovisningsfirma. Du kommer att sitta i företagets ledningsgrupp och rapportera direkt till VD för Workaround. Du kommer även verka för att företagets policys och rutiner följs. Rollen innebär också att regelbundet stötta och kommunicera med andra teammedlemmar, ledning, styrelse och intressenter efter behov. Fler exempel på arbetsuppgifter kan vara:

Att sammanställa och presentera rapporter över försäljning, fakturering, cashflow, likviditet och övriga rapporter

Analysera, följa upp resultat, bevaka lönsamheten, se att effektiviteten internt maximeras samt att medverka i utveckling av bolaget genom att stötta ledningen.

Proaktivt arbeta med ekonomisk analys och jämförelsedata för att förbättra verksamheten

Driva budgetprocessen samt upprätta prognoser löpande under budgetåret

Lönsamhetsuppföljningar, analyser samt utveckling av rutiner och processer.

Koncernredovisning samt arbete med våra utländska konton gällande moms, redovisning och uppföljning
Vi söker dig som har
erfarenhet av att leda ekonomifunktioner, är analytiskt lagd, gillar struktur och att jobba högt och lågt i en flexibel och entreprenörsdriven miljö. Du har erfarenhet nog för att kunna visa vägen och säga vad du tycker. Du arbetar proaktivt och är van vid att leda projekt relaterade till företagets finanser i samarbete med övriga funktioner. Med ett sinne för detaljer kan du tillhandahålla korrekt ekonomisk information konsekvent. Workaround är övertygade om att deras framgång bygger på att skapa en kultur med högt i tak som attraherar ett differentierat team av engagerade medarbetare, därför läggs det stor vikt på dina personliga egenskaper och värderingar. Förutom detta söker vi dig som har:

Ca 3-5 års erfarenhet av arbete i en liknande roll

En examen från universitet/högskola, företrädesvis inom redovisning/bokföring

En stark kompetens inom bokföring/redovisningsprinciper- samt processer

En väl bevandrad erfarenhet i excel och redovisningssystem

Starka administrativa kompetenser

Behärskar svenska och engelska i tal och skrift flytande.
Vi ser det som meriterande

Att tidigare ha arbetat i eller mot en stor redovisningsfirma
Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som har en positiv attityd, är strukturerad och analytisk. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse med hänsyn till eventuell uppsägning
Plats: Stockholm, Medborgarplatsen
Omfattning: Heltid 40h/v
Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning
Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.
Om företagetWorkaround hjälper sedan 2015 företag att på ett enkelt och smidigt sätt att hitta och jämföra flexibla kontorslösningar via en digital marknadsplats, vi vill helt enkelt minimera lediga kontorsytor. Vi är den första och största förmedlingstjänsten för kontor i Sverige. Företaget har kontor i Stockholm men även verksamhet i Tyskland och Nederländerna utanför Sverige. Givet en snabb tillväxt för både bolaget och branschen planeras expansion till andra europeiska städer inom kort.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-11-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan FöretagWrknest AB
Jobbnummer 6663350
Sökord