Ekonomichef till LekebergsBostäder och Lekebergs Kommunfastigheter

AxÖ Consulting AB / Ekonomichefsjobb / Lekeberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Lekeberg, Karlskoga, Degerfors, Hallsberg, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AxÖ Consulting AB i Lekeberg, Karlskoga, Degerfors, Hallsberg, Kristinehamn eller i hela Sverige

Ekonomichef till LekebergsBostäder och Lekebergs Kommunfastigheter

Är du en erfaren ekonom med bakgrund inom fastighetsbranschen? Är du dessutom en prestigelös person som trivs bra när du har ett brett uppdrag i ett mindre sammanhang? Gillar du dessutom att utveckla processer och digitala verktyg? Välkommen med din ansökan till rollen som ekonomichef för Lekebergs kommunala bostads- och fastighetskoncernen.

Om LekebergsBostäder

LekebergsBostäder AB (LeBo) och Lekebergs Kommunfastigheter AB (LeKo) är allmännyttiga bostads- och fastighetsbolag vars uppdrag är att med affärsmässiga principer främja kommunens lokal- och bostadsförsörjning. LeBo har ett flertal fastigheter runt om i Lekebergs kommun som inrymmer ca 430 lägenheter och LeKo har verksamhetslokaler om ca 43 000 kvm. Hela koncernen omsätter ca 110 miljoner kronor om året och ägs av moderbolaget Lekebergs kommunala Holding AB, som i sin tur är helägt av Lekebergs kommun.

Som medarbetare inom LeBo/LeKo blir du en del av ett härligt arbetslag och erbjuds möjlighet till friskvårdsbidrag, löneväxling mm. Bolagets kontor är beläget i centrala Fjugesta med goda möjligheter till pendling med både bil och kollektivtrafik.

Tjänsten är en direktrekrytering. Rekryteringsprocessen sköts av AxÖ Consulting men du kommer att anställas direkt hos kund.

Om rollen och sammanhanget

Som ekonomichef kommer du att bli en del av ett mindre sammanhang med omkring tio medarbetare som förutom VD består av bland annat teknisk chef, uthyrare, förvaltare och husvärdar. I rollen ansvarar du för att säkerställa en korrekt ekonomisk redovisning samt för att utveckla de processer, arbetssätt och verktyg som stödjer vår verksamhet.

Du arbetar både strategiskt och operativt med i stort samtliga delar av ekonomifunktionen och ansvarar bland annat för att:

- framställande av bolagets budget, bokslut och prognoser.
- uppföljningar och analyser av det ekonomiska resultatet.
- bolagets redovisning, lånehantering och likviditetsplaceringar.
- administration kopplat till försäkringsärenden, deklarationer och myndighetskontakter.

Till din hjälp i det dagliga arbetet kommer du även att ha en underställd ekonom som stöttar upp med löpande ekonomiuppgifter och löneadministration, som du också har direkt personal- och arbetsmiljöansvar för.

Vidare kommer du att delta på bolagets styrelsemöten för avrapportering till styrelsen. Du blir en viktig del i bolagets ledningsgrupp och arbetar tätt tillsammans med VD. Din placeringsort är på kontoret i Fjugesta och vi ser gärna att du trivs som bäst när du får vara på plats på kontoret tillsammans med dina kollegor.

Din profil

Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom ekonomiområdet och flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. För att lyckas i rollen tror vi att det är nödvändigt att du har erfarenhet av ekonomiarbete inom just fastighetsbranschen. Vidare har du god datavana, goda kunskaper i Office-paketet samt skriver och talar obehindrat på svenska. Har du erfarenhet av att utveckla arbetssätt, processer och digitala verktyg är det ett stort plus.

För att trivas hos LeBo/LeKo ser vi att du är prestigelös, trivs i en bred roll och i ett sammanhang där ni tillsammans tar ansvar både för allas trivsel och bolagets bästa. Därför är det också viktigt att du är relationsskapande och har en god samarbetsförmåga. Givetvis är du ansvarsfull, noggrann och systematisk i ditt sätt att arbeta samt har ett gott öga för viktiga detaljer. Vi tror samtidigt att du drivs av att hitta nya och förbättrade arbetssätt, inte minst kopplat till de digitala verktygen. Slutligen är det viktigt att du känner dig trygg i situationer där du förväntas föredra och presentera resultat och analyser inför exempelvis styrelse och ägare. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Information och ansökan

Låter det intressant? Varmt välkommen med din ansökan senast den 25 maj 2023. Urval sker löpande under ansökningsperioden, så skicka in din ansökan redan idag. Tillträde sker omgående eller enligt överenskommelse.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på AxÖ Consulting, Kajsa Rosén på telefonnummer 072 - 398 02 67 eller via mejl, kajsa.rosen@axoconsulting.se.

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/130".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
AxÖ Consulting AB (org.nr 559099-7531)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
LeBo/LeKo

Kontakt
Kajsa Rosen
0723980267

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar där AxÖ Consulting AB varit leverantör

Jobbnummer
7737836

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AxÖ Consulting AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AxÖ Consulting AB: