Ekonomichef till Gärdet med chans till rekrytering

Arena Personal AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-10-02

Om tjänsten
Vi söker nu en ekonomichef till vår kund på Gärdet. Vår kund är ett trivsamt mindre företag med ca 60 anställda och en omsättning på 75 miljoner. Detta är ett uthyrningsuppdrag på heltid som kommer starta omgående och pågå under sex månader, med chans till direktrekrytering till kund för rätt person.

Här erbjuds du stimulerande arbetsuppgifter i en intressant och utvecklande miljö. Du kommer ha det övergripande ansvaret för ekonomifunktionen inom koncernen. Vi söker dig som vill arbeta med redovisning och bokslut för tre olika bolag, vilket innebär att hantera följande:

• Månadsavstämningar och månadsbokslut
• Periodiseringar
• Koncernredovisning
• Viss löpande bokföring
• Lönehantering
• Moms och skattedeklarationer
• Inkomstdeklarationer
• Budget- och prognosarbete samt nyckeltal
• Kassaflödesanalyser
• Framtagande av statistik internt och externt
• Medlem av ledningsgruppen
• Samarbete med och viss arbetsledning av en ekonomiassistent som på deltid hanterar reskontra, bankavstämningar samt reseräkningar

Profil
Vi söker dig som har:

• Arbetat minst sju år med hela flödet inom redovisning och behärskar det självständigt
• En akademisk examen med inriktning mot ekonomi eller motsvarande
• Erfarenhet av löneadministration
• Erfarenhet av koncernredovisning samt bolagsdeklarationer är ett krav
• Har du hanterat flera olika bolag samtidigt (t.ex. som redovisningskonsult) är det meriterande
• Goda kunskaper i Excel
• Hanterar du Hogia ekonomi/lön är det en fördel

Övriga önskvärda egenskaper:

• Ansvarstagande, noggrann och strukturerad
• Analytisk förmåga
• Snabb, duktig och professionell på att kommunicera
• Serviceinriktad och anpassningsbar
• Självständig och trygg i sig själv
• Prestigelös teamspelare som gärna hjälper till där det behövs

Låter jobbet intressant för dig? Vi tipsar dig att söka så snart som möjligt då tjänsten ska tillsättas omgående.

Vi erbjuder

Arena Personal matchar de bästa kandidaterna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Du får viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.

Om verksamheten

Arena Personal har drygt 20 års branscherfarenhet och är verksamma inom bemanning och rekrytering. Våra cirka 800 konsulter verkar på cirka 500 arbetsplatser varje år. Arena Personal är en del av Arenakoncernen, där även Arbetslivsresurs och Impact ingår. Som en del av Arenakoncernen är vi en komplett HR-partner som erbjuder rekrytering, bemanning, organisationsutveckling, omställning och rehabilitering. Vi är experter på att få rätt person på rätt plats och erbjuder lösningar som passar våra konsulter lika bra som våra kunder.

Så ansöker du
Tre enkla steg till ditt nya jobb:

1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-25
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2592
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Isabelle Lilja 08-587 117 00

Företag
Arena Personal AB

Adress
Arena Personal AB
Fleminggatan 7
10425 Stockholm

Kontorsadress
Fleminggatan 7, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2461520

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal AB: