Ekonomichef till Autowåx Bil i Karlstad
Badenoch & Clark / Ekonomichefsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Badenoch & Clark i Karlstad,
Kil,
Kristinehamn,
Filipstad,
Arvika eller i
hela Sverige Vill du ansvara för ekonomin i ett framgångsrikt och väletablerat företag i Karlstad där du får en bred och affärsnära roll? Är du analytisk, kunnig inom redovisning och har erfarenhet av arbete som ekonomiansvarig eller ekonomichef i ett mindre till medelstort bolag? Då kan tjänsten som ekonomichef hos Autowåx Bil vara nästa utmaning för dig!
Autowåx Bil AB i Karlstad är ett familjeföretag som sedan 1996 är auktoriserad BMW återförsäljare och från år 2016 även återförsäljare av MINI. Autowåx erbjuder sina kunder bilförsäljning, reservdels-försäljning samt verkstad. Läs mer på
www.autowax.bmw.se Din roll
Som ekonomichef har du det övergripande ansvaret för företagets och koncernens ekonomi. Du ansvarar för arbetet med att kontinuerligt effektivisera och utveckla ekonomifunktionen och har starkt fokus på affären med redovisning, analys och framtagande av rapporter. Som ekonomichef hos Autowåx Bil får du spännande och bred roll där du får möjlighet att ta i allt från det stora till det lilla. Du arbetar nära VD och är en viktig del i olika typer av affärsbeslut. Du arbetsleder och har personalansvar för två medarbetare. Du ingår i ledningsgruppen och rapporterar till VD. Tjänsten är en tillsvidareanställning.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av:
• Ansvara för huvud- och dotterbolagens redovisning, avstämningar, månadsbokslut samt moms- och skattedeklarationer
• Ekonomisk rapportering till ledning och styrelse
• Budget och prognosarbete
• Upprätta årsbokslut och koncernredovisning
• Löpande ansvar för administrativa frågor
• Utveckla och förbättra de administrativa processerna
• Kontinuerligt följa utvecklingen av redovisningsregler och säkerställa att bolaget håller sig till regelverken
• Stöd till VD i ekonomiska frågor
• Interna och externa kontakter med t ex bank, försäkring och revisorer
Vem trivs här?
Till rollen som ekonomichef söker vi dig som är civilekonom eller motsvarande med minst 5 års kvalificerad erfarenhet från ett mindre till medelstort företag där du haft ett brett ansvar med redovisning, koncernredovisning och framtagande av rapporter. Du är van att hantera både de strategiska som operativa frågorna. Du har tidigare erfarenhet av ledarskap och är i ditt arbete prestigelös, noggrann och strukturerad samtidigt som du har förmågan att hantera både externa och interna kontaktytor på ett pedagogiskt och professionellt sätt.
För att passa i den här rollen bör du vara en person med tydligt driv och initiativförmåga samt ha en vilja att bidra till företagets framtida utveckling. Du kommer att vara den ekonomiska experten inom organisationen och rollen kräver såväl god analytisk som pedagogisk förmåga och en förståelse för affären och verksamheten. Företaget är präglat av stark entreprenörsanda, vi söker därför en person vill vara med att fortsätta utveckla lönsamhet och tillväxt!
Du bör ha relevant utbildning på högskolenivå inom ekonomiområdet, erfarenhet av arbete i affärssystem samt goda kunskaper i Excel. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i talad och skriven kommunikation.
Välkommen med din ansökan!
Vi behandlar ansökningarna löpande och ber dig därför att söka här via annonsen genom att bifoga CV och brev så snart som möjligt. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marie-Louise Bååth på telefon 08-598 982 61 eller via
marie-louise.baath@badenochandclark.seVaraktighet, arbetstid
Heltid Heltid, tillsvodare.
Publiceringsdatum2016-12-01ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarie-Louise Bååth 08-598 982 61
FöretagBadenoch & Clark
AdressBadenoch & Clark
Östra Torgatan 2
65224 KARLSTAD
KontorsadressÖstra Torgatan 2
Jobbnummer 3190924
Observera att sista ansökningsdag har passerat.