Ekonomichef med ansvar för personalfrågor
TNG Group AB / Ekonomichefsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos TNG Group AB i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige PROFISOL växer och söker nu dig som vill arbeta i en roll som ansvarig för ekonomi, controlling och personalfrågor. Trivs du att arbeta med korta beslutsvägar och engagerade kollegor? Då kan du vara den vi söker! Välkommen med din ansökan!
Beskrivning av tjänsten
• Löpande bokföring, avstämningar och månadsrapportering
• Period- och årsbokslut
• Årsredovisning och deklarationer
• Budgetering, rapportering samt ta fram ekonomiska underlag för beslutsfattande
• Likviditetsplanering, hantering av försäkringslösningar samt viss hantering av avtalsfrågor med leverantörer
• Ansvar för företagets kontakter med myndigheter, bank och revisor
• Ansvar för företagets kredit- och kravfunktion
• Ansvar för personalhandbok och personalpolicies samt att vara ledning och enhetschefer behjälplig inom områden som arbetsrätt, rekrytering, kompetensutveckling m m
Du har inget eget personalansvar men en redovisningsresurs kommer att delas mellan dig och Backoffice-managern och du rapporterar till VD.
Om uppdragsgivaren
PROFISOL AB arbetar med försäljning av produkter avsedda för värme-, kyla-, brand- och ljudisolering.
Vi är etablerade med lager och försäljningskontor i Malmö, Växjö, Göteborg och Stockholm samt ett administrativt kontor i Örebro. Med egen och extern distribution klarar vi leveranser av material enligt våra kunders önskemål över hela landet.
Vårt mål är att kunder och leverantörer spontant ska uppge PROFISOL som den bästa samarbetspartnern. Vi är aldrig längre bort än ett telefonsamtal!
Vem är du?
Du har relevant ekonomisk examen samt grundliga kunskaper inom redovisning och skatterätt.
Du har några års yrkeserfarenhet, gärna i en mindre organisation men med breda ansvarsområden. Utöver generell datorvana har du fördjupade kunskaper i Excel och Word och kan obehindrat arbeta med affärssystem och lönesystem.
För att lyckas i rollen är du kommunikativ med god språkkänsla och uttrycker dig med lätthet både i tal och skrift i svenska språket. Då du kommer att ha täta kontakter med moderbolaget i Belgien vill vi också att du har goda kunskaper i engelska.
Du trivs med att arbeta i ett litet team, är flexibel och har lätt för att samarbeta samtidigt som du tar ett stort eget ansvar. Du har god analytisk förmåga och är handlingskraftig.
Du kan komma att behöva resa inom Sverige och även göra enstaka resor utanför Sverige.
Om TNG
TNG är den nya generationen bemannings- och rekryteringsföretag. Med det menar vi att vi tänker och arbetar på nya sätt. Genom att se bortom fördomar kan vi hitta kandidater som andra inte ser - dessutom snabbare! Det gynnar våra kunder och bidrar långsiktigt till en hållbar arbetsmarknad. Många av Sveriges mest attraktiva företag har upptäckt vårt synsätt och unika erbjudande och vi har växt snabbt. I dagsläget har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro.
Vi använder oss av screeningtester i våra rekryteringsprocesser. Läs mer här:
https://www.tng.se/kompetens-och-personlighets-testerHar du någon funktionsnedsättning som gör att du kan få svårigheter att genomföra testerna tex om du har dyslexi, ta kontakt med oss. Det finns tidsbegränsade inslag i testningen som kan göra att dyslektiker missgynnas och vi vill gärna hjälpa till att skapa de bästa förutsättningarna. Du får gärna ringa oss om du har övriga frågor eller funderingar.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid/Tillsvidare
Publiceringsdatum2016-07-25ErsättningLön/förmåner enl. ö.k.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-08-22
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEva Sahlin 0768-72 92 51
FöretagTNG Group AB
AdressTNG Group AB
Nygatan 32
70211 Örebro
KontorsadressNygatan 32
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2965209
Observera att sista ansökningsdag har passerat.