Ekonomichef med administrativt ansvar till Xelent
Xelent Office Sweden AB / Ekonomichefsjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Varberg,
Falkenberg,
Kungsbacka,
Halmstad,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Xelent Office Sweden AB i Varberg,
Ängelholm,
Helsingborg,
Kristianstad,
Nyköping eller i
hela Sverige Är du en erfaren ekonom eller business controller med starka administrativa egenskaper och färdigheter, med ledarvana? Är du en affärsinriktad och strukturerad operativ strateg, redo för ditt nästa kliv i karriären? Delar du vår ambition om att vara Xelent; att ständigt utvecklas, sprida och dela god energi samt inspirera och lyfta kollegor och deras prestationer? Då uppmanar vi Dig att söka tjänsten för ekonomi och administration hos oss, och bli en del av laget som kommer att få Xelent att växa!
Publiceringsdatum2018-03-15Om tjänstenVi på Xelent söker nu en chef för ekonomi och administration som primärt ska ansvara för vår ekonomifunktion, inklusive våra affärsrelaterade rutiner. Arbetsuppgifterna spänner över ett brett arbetsfält och är av både strategisk och operativ karaktär. En viktig uppgift blir att målformulera och tydliggöra avdelningens uppdrag, både för de egna medarbetarna och för övriga organisationen, varför det krävs att du är såväl tydlig som pedagogisk. Du leder idag två anställda inom ekonomifunktionen, ingår i Xelents ledningsgrupp, och rapporterar till VD.
Du får i uppgift att:
* Forma och bestämma över våra arbetssätt och rutiner samt vår finansiella rapportstruktur.
* Göra de prioriteringar som behövs för att uppsatta mål ska nås, vilket ibland kräver mod att stå på sig.
Den operativa delen består av:
* Det löpande dagliga arbetet med allmänt förekommande arbetsuppgifter inom ekonomi och controlling, analys av ekonomiskt utfall för kedjan och resultatenheter mm.
* Leda det årliga budgetarbetet.
* Att stötta våra platschefer med ekonomisk rapportering, uppföljning och analys.
Tjänsten ansvarar för:
* Månadsbokslut och inrapportering till såväl styrelse som koncern.
* Att vi bibehåller vårt kvalitetscertifikat genom utveckling och implementation av rutiner och processer.
Kvalifikationer För att lyckas i rollen bör du ha relevant arbetslivserfarenhet från liknade roll i ett medelstort till stort företag. Det är meriterande om du har relevant högskoleexamen inom ekonomi eller business administration. Vi sätter stort värde vid om du har erfarenhet av att effektivisera verksamheter, samt tidigare har arbetat med att ta fram rutiner. Det är viktigt att du har en bred kompetens och trivs i en roll med varierande arbetsuppgifter, samt att du har med dig erfarenheter från någon typ av framgångsrikt ledarskap.
Som person är du en effektiv, noggrann och affärsfokuserad organisatör som har lätt för att prioritera. Som ledare skapar du ett dynamiskt och positivt arbetsklimat och en god teamkänsla, med starkt uppdragsfokus. Du kan på ett tydligt och trevligt sätt kommunicera och ställa krav på väl utfört arbetet både inåt avdelningen och utåt i företaget. Vidare är det primärt att du har ett eget driv och att du är ansvarsfull. Du är såväl analytisk som pedagogisk, och stöttar med lätthet andra.
Du kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift. Innehav av B-körkort är ett krav. Vi lägger stor vikt vid den personliga lämpligheten.
Om Xelent
Vill du vara med på vår spännande resa? Vi har som mål att Xelent år 2021 är den största kedjan i Sverige med helhetsfokus på dokument, it/drift, kommunikationstjänster, m.m.
Idag finns vi på 14 orter från Östersund i norr till Malmö i söder, vi är 130 medarbetare och har en stark lokal förankring med expertis inom våra affärsområden.
Vi erbjuder rätt person en roll i ett företag som präglas av Kundnytta, Arbetsglädje och Stolthet. Vi värdesätter trivsel och laganda på arbetsplatsen.
Kontaktuppgifter för detta jobbI denna rekrytering samarbetar Xelent Office Sweden AB med Experis, en del av Manpower Group, med lång erfarenhet av rekrytering av chefer och specialister.
Tjänsten söker du via ansökningslänken. Alla ansökningar behandlas självklart konfidentiellt. Vill du ha ytterligare information kan du kontakta rekryteringskonsult Angela Ekelöf på tele 0340 - 66 42 71 alternativt . Du hittar henne också på LinkedIn
https://www.linkedin.com/pub/angela-ekelöf/31/b10/43.Skicka gärna in din ansökan snarast, dock senast 27 mars.
Vi ser fram emot Din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-27
Ange följande referens när du ansöker: 41318
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAngela Ekelöf
angela.ekelof@se.experis.com 0340-66 42 71
FöretagXelent Office Sweden AB
AdressXelent Office Sweden AB
43232
43232 1383
KontorsadressÄppelvägen 3
Jobbnummer 4024913
Observera att sista ansökningsdag har passerat.