Ekonomichef
Svenska Kyrkan i Kalmar / Ekonomichefsjobb / Kalmar
2014-01-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomichef" (publicerad 2016-09-22) ⬅️
Visa alla ekonomichefsjobb i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Svenska Kyrkan i Kalmar i Kalmar Kalmar pastorat har ca 25 000 medlemmar och omfattar fem församlingar, krematorium, begravningsplatser samt administrativa stödfunktioner. I pastoratet arbetar ca 80 personer inom olika arbetsområden. Läs gärna mer om oss på
www.svenskakyrkan.se/kalmar .
Vi erbjuder ett ansvarsfullt arbete där du kommer leda och utveckla arbetet inom pastoratets ekonomiavdelning. Du kommer verka i en organisation som styrs av förtroendevalda och din arbetsplats kommer att finnas på pastoratets kansli i centrala Kalmar. Rollen är operativ, konsultativ och strategisk och kräver god administrationsförmåga.
Arbetsuppgifterna: En av dina huvuduppgifter kommer vara att ansvara för och leda den löpande verksamheten gällande pastoratets budget med bland annat verksamhetsplanering, prognos och uppföljning. En annan huvuduppgift är pastoratets redovisning med bokslut och årsredovisning. Du svarar för finansiell planering, ekonomiska analyser, uppföljning och rapporter. Vi förväntar oss att du ser till att pastoratets rutiner inom det ekonomiska och finansiella området följs och utvecklas och svarar för relevant information och utbildning. Du är sekreterare och föredragande gällande ekonomiska frågor i vårt kyrkoråd med beredningsutskott och budgetutskott. Du är även sekreterare i stiftelseutskottet och svarar för dess redovisning. I din tjänst har du ett övergripande ansvar för den administrativa servicen gällande förtroendevalda. Du fungerar som stöd till verksamhetens chefer i frågor gällande ditt område och sitter med i pastoratets ledningsgrupp.
Kvalifikationer: Vi söker dig som är civilekonom eller har motsvarande utbildning som anses likvärdig. Har du erfarenhet av arbete med och i en förtroendemannaorganisation och av att vara verksam inom Svenska Kyrkan ser vi det som meriterande. Vi ser även med fördel att du har ledarskapserfarenhet. Goda kunskaper i Office-paketet är grundkrav för tjänsten och du ska även ha B-körkort.
Personliga egenskaper: Du motiveras av att utveckla ditt verksamhetsområde och kan självständigt initiera, planera, genomföra och utvärdera insatser. Som person är du lyhörd och prestigelös och ditt arbetssätt präglas av struktur och service. Tjänsten förutsätter även att du ser lösningar i stället för hinder, är flexibel och har god kommunikationsförmåga, inte minst då du på ett pedagogiskt och tydligt sätt kan presentera och diskutera pastoratets ekonomi med såväl insatta personer som lekmän. Du bör även vara analytisk och noggrann. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och en förutsättning är att du delar Svenska Kyrkans värderingar och har förståelse för kyrkans uppdrag och verksamhet.
Arbetstid och tillträde: Heltid från 1 mars 2014 eller enligt överenskommelse
Varaktighet: Tillsvidare, 6 månaders provanställning
För mer information om tjänsten kontakta:
Peter Wänehag, kyrkoherde, tfn 0480-42 14 05
Elisabeth Mörhammar, personalsekreterare, tfn 0480-42 14 03
Du är välkommen med din ansökan via mail till
elisabeth.morhammar@svenskakyrkan.se senast den 24 januari 2014.
Publiceringsdatum2014-01-20KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
6 månaders provanställning
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-01-24
Ansökan kan skickas till e-postadress:
elisabeth.morhammar@svenskakyrkan.seKontaktElisabeth Mörhammar, Personalsekreterare 0480-42 14 03 (Personalsekreterare)
elisabeth.morhammar@svenskakyrkan.sePeter Wänehag, Kyrkoherde 0480-42 14 05
peter.wanehag@svenskakyrkan.seFöretagSVENSKA KYRKAN I KALMAR
AdressSVENSKA KYRKAN I KALMAR
SÖDRA VALLGATAN 25
39321 KALMAR
KontorsadressSÖDRA VALLGATAN 25
KALMAR
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0480-421400
Jobbnummer 1753713
Observera att sista ansökningsdag har passerat.