Ekonomichef

Säljpoolen i Sverige AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Säljpoolen i Sverige AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

EKONOMICHEF - SVERIGE
Har du flera års erfarenhet inom redovisning, har goda ledaregenskaper och trivs i en internationell koncern? Då kanske detta är din nästa utmaning!
EKONOMICHEF
Vi erbjuder en operativ roll i en internationell koncern där du kan använda dina finansiella kunskaper och din goda affärsförståelse. Vill du bidra till våra ambitiösa affärsmål genom att leverera tillförlitliga finansiella siffror och processer? Då kan du vara den Ekonomichef som vi söker.

Publiceringsdatum
2022-04-07

Om företaget
Berner är en del av den tyska Berner Gruppen. Man har under 60 år försett fordons- och byggbranschen i 25 länder med förbrukningsprodukter, fästelement, handverktyg, el- och luftmaskiner samt kemiprodukter. Koncernen omsätter ca 10 mdkr och har ca 8 600 anställda. I Sverige är vi ca 90 medarbetare med en omsättning på ca 165 milj. Läs gärna mer på www.berner.se.

Om tjänsten
Då Berner Gruppen är en matrisorganisation rapporterar du som ekonomichef till det svenska företagets VD samt till regionens CFO. Du ingår i den svenska ledningsgruppen. Tjänsten innebär ett övergripande ansvar för ekonomin, rapporteringar och administrativa områden som:
Personalansvar för ekonomiavdelning bestående av 4 personer inklusive IT och Key Account Assistant.
Bokföring/bokslut enligt svensk GAAP, för överföring till tysk GAAP.
Operativt ansvar av huvudbok och back-up för alla redovisningsaktivteter.
Vara delaktig i utarbetandet av affärsplaner och avvikelseanalyser tillsammans med den nordiska CFO:n
Ansvarig för bokslut, inklusive kommunikation med Berner Gruppen och externa revisorer.
Initiativtagare och utvecklare av gemensamma processer och kostnadshantering för Norden samt nära arbete med Berner Tyskland
Kostnadshantering
Nära samarbete med kollegor såväl inom bolaget men också på huvudkontoret i Tyskland och hela den skandinaviska regionen samt med myndigheter och övriga legala områden/intressenter
Fleet, GDPR och fastighetskontakt


"Do you want to be my stronghold in Sweden?
Berner is a family-owned, hands-on and dynamic company with ambitious goals. To achieve those, we all work closely together and support each other. You will have a wide area of responsibilities in this job and lots of colleagues who look forward to working with you. Besides your fine team and your colleagues in Sweden you will also have your counterparts in Denmark and Norway by your side - and of course me.
As regional CFO for the Northern region I am equally close to you as I am to the headquarter in Germany and I am keen to support you in creating more robust and efficient work routines in our finance teams. Are you ready for this? Just give me a call."
• Miriam Semrau, nordisk CFO

Om dig
Du har en gedigen utbildning i bokföring och flera års arbetslivserfarenhet inom detta område. Du har antingen redan arbetat med andra ekonomiska frågor för företag, t.ex. likviditetsprognoser, skatteberäkningar osv. eller är redo att ta steget upp och lära dig mer om dem. Du behärskar svenska och engelska flytande, både skriftligt och muntligt.
Som person är du van vid att arbeta strukturerat och gillar att få detaljerna att stämma lika mycket som att hålla allting samman och i ordning. Du kan kommunicera lika effektivt med ledningen som med alla andra kolleger och söker hållbara lösningar.
Vi kan erbjuda dig
Vi erbjuder en informell arbetsplats med lättsam stämning. Vårt huvudkontor är beläget i trevliga Västberga och har nära till bra färdkommunikationer. Våra medarbetare är viktiga för oss och därför erbjuder vi tjänstepension, friskvårdsbidrag och även subventionerad lunch. Vi strävar efter en bra balans mellan arbete och fritid. Du har en flexibel arbetstid samt möjlighet att arbeta remote ett antal dagar i veckan om så önskas.
Intresserad?
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår Nordiska CFO, Miriam Semrau, på telefon +49 175 9729232.
Ansök snarast då intervjuer kommer att ske löpande.
Välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Säljpoolen i Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Säljpoolen i Sverige AB (org.nr 556354-3726)
126 30  HÄGERSTEN

Arbetsplats
Albert Berner Montageteknik AB

Kontakt
CFO
Miriam Semrau
+49 175 9729232

Jobbnummer
6517510

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Säljpoolen i Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Säljpoolen i Sverige AB: