Ekonomichef
Stockholms stad, Administrativa avdelningen / Ekonomichefsjobb / Stockholm
2016-03-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomichef" (publicerad 2016-04-13) ⬅️
Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms stad, Administrativa avdelningen i Stockholm Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Fastighetskontoret förvaltar och utvecklar ett unikt fastighetsbestånd viktigt för Stockholms invånare, företagare och besökare. Fastighetsbeståndet består av allt från större kontorsbyggnader, offentliga lokaler, idrottshallar, saluhallar, salutorg, partihandelsområden och brandstationer till slott och herrgårdar, konstnärsateljéer, villor och små torp på landet. Vi förvaltar även natur- och friluftsområden utanför kommungränsen. Vi har cirka 150 medarbetare och verksamheten är organiserad i fyra avdelningar och en kommunikationsstab. Vi sitter i moderna lokaler, ca tio minuters promenad från Centralstationen.
Administrativa avdelningens uppdrag är att stödja, styra och utveckla de gemensamma administrativa processerna och verktygen inom kontoret. Avdelningen är organiserad i tre enheter, ekonomi och verksamhetsplanering, arbetssätt och stödsystem samt HR.
Vi söker nu en ekonomichef / enhetschef för ekonomi- och verksamhetsplanering
Publiceringsdatum2016-03-22ArbetsuppgifterSom enhetschef är du övergripande ansvarig för enhetens medarbetare, mål, styrning och resultat. Du håller samman och är drivande i förvaltningen och utvecklingen av de stora kontorsövergripande processerna verksamhetsplan, verksamhetsberättelse, tertialrapportering och flerårsbudget. Detta sker både ur ett ekonomiskt och ur ett verksamhetsmässigt perspektiv. Du är också ansvarig för enhetens praktiska och långsiktiga arbete med bland annat redovisning, taxering, skatt och investeringar.
Enhetschefen ingår i den administrativa avdelningens ledningsgrupp.
KvalifikationerDu ska ha erfarenhet av att driva stora övergripande processer som verksamhetsplan, verksamhetsberättelse, tertialrapportering och flerårsbudget. Du är utbildad civilekonom eller har annan relevant, kvalificerad, högskoleutbildning inom ekonomi samt har arbetet inom fastighetsbranschen i flera år.
Du har även flerårig erfarenhet som chef med förmåga att skapa laganda och kommunicera gruppens uppdrag och riktning. Vidare har du:
• god kunskap om gällande regler och lagar inom området
• kunskap om löpande redovisning och bokslut
• erfarenhet av budget-, uppföljnings-, prognos- och analysarbete
• erfarenhet av projektstyrning och kalkylering
• kännedom om regelverket kring K3/komponentavskrivningar
• erfarenhet av framtagning av ekonomiskt beslutsunderlag
• intresse och erfarenhet av förbättringsarbete av arbetssätt och rutiner
• intresse för och kunskap om IT som verktyg
• mycket goda kunskaper i Officepaketet, speciellt i Excel.
Det är meriterande om du tidigare även arbetat inom offentlig sektor och i ekonomisystemet Agresso.
Som person har du lätt för att samarbeta och är flexibel och lyhörd för organisationens behov. Vidare planerar, organiserar och prioriterar du arbetet på ett effektivt sätt. Du är bra på att kommunicera och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du har en mycket god förmåga att hantera många frågor parallellt och att arbeta med korta tidsramar. Du är en engagerad ledare med förmåga att skapa delaktighet och entusiasmera dina medarbetare.
ÖVRIGT
Vi erbjuder dig ett spännande uppdrag och en arbetsplats där du kommer att få ta mycket eget ansvar, samtidigt som stöd finns hos många erfarna och kunniga kollegor. Vi har ett kreativt och inkluderande arbetsklimat och vår gemensamma strävan är att skapa värden och attraktiva miljöer som lämnar positiva avtryck.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
I den här rekryteringen samarbetar vi med Hays. Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta Mari Jehrlander, tel 070-4506002. Vi kommer att intervjua löpande och vill gärna ha din ansökan så snart som möjligt.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-04-12
Ange följande referens när du ansöker: A40379
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMari Jehrlander, Rekryteringskonsult 08 588 043 00
Mari.Jehrlander@hays.comFacklig kontaktKarin Wrannvik, Ledarna
Birgitta Andersson, SACO
Susann Holm, Vision 08-50826971
FöretagStockholms stad, Administrativa avdelningen
AdressStockholms stad, Administrativa avdelningen
10535 Stockholm
KontorsadressHantverkargatan 2 10420 Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2738458
Observera att sista ansökningsdag har passerat.