Ekonomichef - interimsuppdrag med start i oktober

Ogunsen AB (publ) / Organisationsutvecklarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ogunsen AB (publ) i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Öckerö eller i hela Sverige

Är du intresserad av en ekonomichefsroll på ett trevligt bolag där du arbetar brett och är operativ inom redovisning? Har du dessutom möjlighet att påbörja ett nytt uppdrag redan nu i oktober, då kan detta vara intressant för dig! Då vår kunds nuvarande ekonomichef ska gå vidare, söker vi under rekryteringsprocessen, nu en interims konsult för ett uppdrag på ca 6 månader.

Publiceringsdatum
2023-09-27

Om tjänsten
Som ekonomichef hos vår kund som är verksamma internationellt ansvarar du för det svenska bolaget med en omsättning på drygt 300 miljoner och för ett ekonomiteam om 3 personer. I din roll är du operativ inom redovisning och har fokus på månads- och årsbokslut, finansiell uppföljning, intrastat, intercompany, budget- och prognosprocesser samt rapportering till Europa och moderbolag i USA. Vid din sida har du två ekonomiassistenter som är ansvariga för kund- och leverantörsreskontran samt en ekonom som är dig behjälplig med löpande redovisning. Utöver ditt team har du dagligen kontakt med Sverige VD och controllers i Europa. Detta är en verksamhetsnära roll där du har fördelen av att ha bolagets alla delar inklusive produktion i huset.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har flera års erfarenhet från en liknande roll där du arbetat med helheten inom ekonomi, gärna inom en koncern där du rapporterat till moderbolag. Du har dessutom vanan av att arbeta i en internationell kontext och behärskar engelska obehindrat i både tal och skrift. Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning inom ekonomi. Arbetet sker främst i Excel och i ekonomisystemet AX.

Som person har du ett stort engagemang, är trygg i dina kunskaper och trivs med att ta ansvar för en ekonomiavdelning och dess medarbetare. För att trivas i rollen bör du även tycka att det är roligt att arbeta på ett bolag i förändring och drivas av att få vara med och påverka. Vi söker dig som är kommunikativ, öppen och har ett lättsamt förhållningssätt. Du har förmågan att snabbt komma in i nya uppgifter och system och kan arbeta både kvalitetsmedvetet och effektivt. Vi ser gärna även att du kommer med idéer, kan ta beslut och vill vara med att utveckla processer.

Ytterligare information

Vår kund sitter i trevliga lokaler i Mölndal. Detta är ett konsultuppdrag via SJR med start i oktober månad som kommer att pågå ca 6 månader framöver. Vid intresse finns det givetvis möjlighet att även vara med i rekryteringsprocessen för den fasta tjänsten.

Så ansöker du
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Karin Fors 0704-715924 eller Liina Fagerberg på 0766-002250. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-10-11.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ogunsen AB (publ) (org.nr 556443-2929), http://www.sjr.se/

Arbetsplats
SJR

Kontakt
Karin Fors
karin.fors@sjr.se
0704-71 59 24

Jobbnummer
8147268

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ogunsen AB (publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ogunsen AB (publ):