Ekonomichef - 3PM Gruppen
Rekryteringsstyrkan i Norden AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Rekryteringsstyrkan i Norden AB i Stockholm,
Sollentuna,
Täby,
Upplands Väsby,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Om 3PM-Gruppen
3PM-Gruppen AB grundades år 1978. Bolaget är koncernmoder som har till uppgift för sin verksamhet att äga och förvalta aktier och fast egendom.
Bolagets inriktning är att söka nya och för koncernen intressanta verksamheter och investeringsområden. Bolagets målsättning är att skapa tillväxt och mervärden genom expansion inom utvalda segment och närstående verksamhetsområden.
Koncernen är privatägd och omfattar idag de tre verksamheterna M3 Logistics, MediaPlant och Personalstyrkan. Läs mer om 3PM-Gruppen och dess dotterbolag på
https://www.3pm-gruppen.se/Nu går vår ekonomichef i pension och vi söker hennes ersättare
I denna rekrytering samarbetar vi med Rekryteringsstyrkan så alla frågar går via dem
Om rollen
I rollen som Ekonomichef kommer du ha helhetsansvar för koncernens ekonomi. Löpande arbetsuppgifter innefattar:
• Löpande bokföring
• Leverantörs- och kundreskontra
• Upprätta månads- och årsbokslut
• Vara revisorer behjälplig vid årsredovisning samt deklaration
• Göra likviditetsplanering
• Resultatanalyser
• Lönehantering - Beräkning och utbetalning av löner (ca. 35-50 löner)
• Moms- och skattedeklarationer
• Sköta löpande kontakt med revisor, banker och Skattemyndigheten
• Statistik och uppgiftslämning till myndigheter
• Upprätta och förbättra processer, rutiner och verktyg
• Ansvarig för HR-frågor - anställningsavtal et cetera
• Ansvarig för ekonomi och löneprogram Hogia Ekonomi, Hoga Lön och SoftOne (tid och bemanning)
Vi tror att dina erfarenheter och kompetenser ser ut som följer;
Publiceringsdatum2022-02-28Kvalifikationer• Erfarenhet av motsvarande roll i 5 år eller mer
• Flera års erfarenhet av kvalificerad redovisning
• Flera års erfarenhet och ansvar bokslutsarbete
• Flera års erfarenhet av att upprätta moms- och arbetsgivardeklarationer
• Goda kunskaper i Excel
• Intresse och fallenhet för system
• Kommunicerar obehindrat i svenska och engelska
Meriterande
• Eftergymnasial utbildning två år eller längre inom Företagsekonomi, handel och administration
• Erfarenhet av ägarledda bolag.
Tjänsten avser heltid på 40 arbetstimmar per vecka, måndagar - fredagar. Har du önskemål om att arbeta 80 % är du fortsatt välkommen att söka tjänsten och vi önskar då att du informerar oss om detta i ett tidigt skede.
Tillsättning är planerad att ske i början av maj.
Har du frågor om tjänsten så går det bra att kontakta Mona Wågberg via mail,
mona@rekryteringsstyrkan.se eller telefon 0762 49 08 61 alternativt Peggy Cussil,
peggy@rekryteringsstyrkan.se, telefon 0707 96 20 61.
Urvalsprocess och intervjuer sker löpande och tjänsten kan kommas tillsättas innan sista ansökningsdag som är 2022-03-30
Ansökan gör du här nedan (ansökan via vår mail kan vi inte säkerställa i processen)
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-08-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagRekryteringsstyrkan i Norden AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Rekryteringsstyrkan i Norden AB (org.nr 559234-5762),
http://www.rekryteringsstyrkan.se Arbetsplats Rekryteringsstyrkan
Kontakt Mona P Wågberg
mona@rekryteringsstyrkan.se 076 249 08 61 Jobbnummer 6385136
Observera att sista ansökningsdag har passerat.