Ekonomiassistenter till Fonus

Fonus / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Fonus i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

I Fonus, som är den mest anlitade och enda rikstäckande begravningsbyrån i Sverige, kan du vänta dig ett omväxlande jobb med kunden i centrum. Du får ett starkt varumärke i ryggen, kunniga kollegor vid din sida och meningsfulla uppgifter framför dig. Och eftersom vi bland annat kan erbjuda våra medarbetare ett gediget utbildningsprogram kommer du ständigt att utvecklas som yrkesmänniska. Det får du göra inom ett modernt företag med förändringsvilja, lyhörda och engagerade kollegor samt ett arbetsklimat som genomsyras av vi-känsla.

Ekonomiavdelningen söker nya medarbetare som ska ansvara för leverantörsreskontra inom Fonus samt för kundfakturor och kassarutiner inom Familjens jurist AB som är ett av våra bolag inom Fonuskoncernen. Som ekonomiassistent kommer ni ingå i ett team om 8 personer och vara placerad på Fonus huvudkontor som ligger i närheten av Medborgarplatsen där vi sitter i ett öppet landskap.

Ansvaret för leverantörsreskontra innebär:

• Leverantörsreskontra för Fonus och Familjen jurist
• Löpande kontakt med bolagets kontor gällande leverantörsreskontrafrågor
• Månatliga kontoavstämningar gällande anvisade konton
• Intern vidarefakturering inom koncernen
• Delta i löpande bokföringsarbete, månadsavstämning samt bokslutsarbete
• Backup för anläggningsregistret
• Ta fram statistik gällande in-scanning av leverantörsfakturor
• Läsa in hyresfiler

Ansvaret för Kundfakturor och kassarutiner inom Familjens jurist innebär:

• Bokföra samt stämma av kundreskontran
• Löpande kontakt med Svea ekonomi avseende kundreskontrafrågor
• Löpande kontakt med bolagets kundkontor gällande kundreskontrafrågor
• Bokföra samt stämma av kassa och bank
• Månatliga kontoavstämningar gällande anvisade konton
• Delta i löpande bokföringsarbete, månadsavstämning samt bokslutsarbete

Utöver ovanstående kommer du att vara ett stöd ut mot organisationen. Arbetet innebär mycket interna kontakter med kontoren samt externa kontakter med leverantörer.

Vad rollen kräver
Vi söker dig som är gymnasieekonom och som tidigare har arbetat som ekonomiassistent eller med liknande uppgifter i ca 2-3 år. Du trivs att arbeta inom ekonomi och ser långsiktigt på din roll som ekonomiassistent. Då vi jobbar i olika ekonomisystem är det viktigt att du har en god datorvana samt att du är en god administratör. För att passa i rollen är det en förutsättning att du har ett naturligt driv och att du är självgående i ditt dagliga arbete. Att du uttrycker dig på ett tydligt sätt i såväl tal som skrift är ett krav. Förutom god kommunikativ förmåga behöver du vara en serviceinriktad lagspelare med integritet. Du är strukturerad, noggrann och resultatinriktad både när du arbetar på egen hand och ihop med andra.

Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan idag!

För ytterligare information är du välkommen att höra av dig till:
Miriam Karlsson, Redovisningschef, Tfn: 08-709 83 50
Majsan Sandström, facklig företrädare Handels, Tfn: 08-709 86 86

Välkommen med din ansökan via vår hemsida senast den 28 maj.

Eventuella rekryteringsföretag samt annonsförsäljare hänvisas till rekrytering@fonus.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-05-12

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Fonus

Adress
Fonus
Box 4036
10261 Stockholm

Kontorsadress
Box 4036

Jobbnummer
3493728

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Fonus

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Fonus: