Ekonomiassistenter till Experis Finance konsultverksamhet

Experis Finance Huvudkontor / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Publiceringsdatum
2015-10-05

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent kommer du att arbeta antingen med leverantörsreskontra eller kundreskontra, och i vissa uppdrag både och. Många av våra kunder är större företag där man arbetar fokuserat inom ett av reskontra-områdena med stora flöden och många interna och externa kontaktytor. En mer detaljerad beskrivning av tjänsten kommer att finnas tillgänglig i direkt anslutning till uppdragen.

Vem är du?
Vi vänder oss till dig med minst två års erfarenhet av reskontra-arbete. Du har utbildning från högskola eller liknande och du talar och skriver utan hinder på både svenska och engelska. Du trivs med att arbeta med siffror och känner dig redo för att ta mer ansvar och få möjlighet att bredda dig inom den löpande redovisningen.

Det är meriterande om du har arbetat inom stora internationella bolag samt om du har arbetat i Visma, SAP, Agresso, Navision eller liknande affärssystem. Du har också goda kunskaper i Officepaketet, framför allt Excel.

För att lyckas i rollen är du social, proaktiv och positiv. Vidare är du noggrann, ansvarsfull, strukturerad och har lätt för att uppmärksamma vad som behöver göras och tar dig gärna an arbetsuppgifter.

För att kunna tillmötesgå våra kunders behov av flexibilitet så kan du inte ha mer än en månads uppsägningstid från din eventuella nuvarande tjänst. Då uppdragens längd varierar innebär det att du kan komma att byta arbetsplats ibland, därför är det gynnsamt om du uppskattar att träffa nya människor och lära dig nya arbetsrutiner.

Vad kan vi erbjuda dig?
Låt Experis öppna dörrarna till ditt drömföretag. Vi samarbetar med många av Sveriges populäraste företag och kan dessutom erbjuda dig:
• Möjlighet att arbeta i svensk och internationell miljö.
• Spännande tjänster på marknadens intressantaste företag.
• Utvecklingsmöjligheter på både lång och kort sikt.
• Nätverkande med personer inom din yrkeskategori genom såväl nätverksträffar som sociala aktiviteter.

Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Kontaktperson för detta jobb
Är du personen vi söker är du välkommen att söka tjänsten via länken på denna sida. Då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. För mer information om tjänsten kontakta Annelie Hermansson på annelie.hermansson@se.experis.com .

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annelie Hermansson

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2463903

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: