Ekonomiassistenter med fokus på leverantörsreskontra
Gävle kommun, Ekonomiavdelningen / Ekonomiassistentjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Gävle kommun, Ekonomiavdelningen i Gävle Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 6700 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss.
På kommunledningskontoret är du i händelsernas centrum. Våra drygt 200 medarbetare jobbar med saker som är gemensamma för alla inom Gävle kommun. Vi ser helheten, samordnar arbetet mellan förvaltningarna och ansvarar för den strategiska utvecklingen. Hos oss jobbar du nära politikerna och vet ofta först vad som är på gång. Är du lyhörd, nyfiken och aktiv har du goda möjligheter att vara med och påverka. Vi gör Gävle tillsammans.
Ekonomiavdelningen är en av kommunledningskontorets sex
avdelningar. Verksamheten omfattar ekonomisk styrning,
ledning, uppföljning, inköps- och fastighetsstrategiska frågor.
Antalet anställda inom avdelningen är 26 personer.
Som en central funktion inom Gävle kommun ansvarar vi för kvalitet i leverantörsreskontraprocessen. Det innebär att skapa effektivare fakturahantering genom kontakter med samarbetspartners och leverantörer samt styrande och utvecklande av processer för hela organisationen. Till vår avdelning söker vi nu ytterligare två ekonomiassistenter som kommer att arbeta i ett team bestående av fyra personer.
Publiceringsdatum2017-03-03ArbetsuppgifterI de båda tjänsterna består arbetsuppgifterna främst av att:
• administrera inkommande fakturor
• hantera manuella betalningar
• registrera leverantörer
• hantera påminnelser
• administration i flöde till mottagare, konterare samt beslutsattestanter
• Support för leverantörer och övriga i organisationen
I arbetet ingår även andra förekommande arbetsuppgifter inom en ekonomifunktion samt övriga administrativa uppgifter.
KvalifikationerGymnasieekonom eller annan utbildning alternativt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig för tjänsten. Vi ser gärna att du har flerårig erfarenhet av arbetsområdet inom offentlig verksamhet eller större organisation. Om du har erfarenhet av ekonomisystemet Agresso ses det som meriterande. Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift och goda kunskaper i Officepaketet.
Som person är du noggrann, serviceinriktad och har förmåga att ta egna initiativ. Du arbetar och agerar efter fastställda processer och rutiner men tar ansvar för kvalitetsförbättringar. Eftersom arbetet innebär många kontaktytor förutsätter det att du värderar service och teamarbete högt.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Urval sker löpande.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-19
Ange följande referens när du ansöker: KLK 05/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMartin Svaleryd
martin.svaleryd@gavle.se 026-17 81 08
Charlotte Holmberg
charlotte.holmberg@gavle.se 026-17 95 53
FöretagGävle kommun, Ekonomiavdelningen
AdressGävle kommun, Ekonomiavdelningen
Gävle kommun
80184 Gävle
Kontorsadress80184
Jobbnummer 3353838
Observera att sista ansökningsdag har passerat.