Ekonomiassistenter kundreskontra till stort internationellt bola

Maxkompetens Konsult AB / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Maxkompetens Konsult AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Järfälla eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-09-09

Arbetsuppgifter
Vi söker för vår kunds räkning driftiga och ordningsamma ekonomiassistenter inom AP kundreskontra omgående.
Du bör ha minst 2-3 års erfarenhet av en liknande roll.

Vår kund önskar att rekrytera rätt personer tillsvidare. Tjänsten är på heltid med start omgående. Du kommer att vara placerad på vår kunds kontor i Solna.

Profil
I rollen som ekonomiassistent erbjuder vår kund dig ett omväxlande och självständigt arbete i ett Shared Service Center med trevliga kollegor i en modern och växande organisation.
Kundreskontrateamet behöver förstärkas och dina uppgifter blir att hantera order, fakturering och boka inbetalningar. Du bör ha arbetat med order/faktureringshantering i minst 2-3 år

Du kommer att vara en del av kundreskontra på 4 stycken drivna medarbetare som arbetar mot gemensamma mål. Lokalerna är ljusa, fräscha och ligger nära både tunnelbana och bussförbindelser.
Kundkontakten sker mestadels via mail på engelska och svenska, och ibland även via telefon vilket ställer krav på att du känner dig trygg med det engelska språket.

Vi söker dig som har någon form av ekonomistudier i grunden och som tidigare har jobbat med kundreskontrans hela process och flöde. Du har mycket goda Excel-kunskaper samt är van vid stora fakturaflöden.

Personen vi söker är en ambitiös, noggrann och strukturerad "doer" som ser vad som behöver göras och vågar ta egna initiativ.
För dessa tjänster krävs det att du är ordningsam, att du kan hantera förändringar samt trivs i en miljö med högt tempo och rak kommunikation.

Har du tidigare erfarenhet av att arbeta i en internationell miljö och/eller har en bakgrund från Shared Service Center så är detta ett stort plus.

Det är mycket meriterande om du har:
• Arbetat med Visma Global
• Arbetat med utläggsredovisning
• Arbetat med utländsk moms
• Tidigare erfarenhet av Concur
• Tidigare erfarenhet av Oracle Cloud

Sista ansökningsdag

Tjänsten ska tillsättas omgående så skicka in din ansökan redan idag via www.maxkompetens.se
Urval och intervjuer sker löpande.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om företaget
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering inriktat mot teknik, IT och industri. Vi är auktoriserade genom Bemanningsföretagen Almega och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Våra konsulter är vår främsta tillgång och vi erbjuder friskvårdsbidrag samt försäkringar för att du som konsult ska trivas och må bra. Ledorden i vår verksamhet är kreativitet, ansvar och kompetens.

Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag kontor på tio orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har dagligen mellan 350-400 konsulter ute på uppdrag. Koncernbolaget Maxkompetens Sverige AB är noterat på Nasdaq First North under kortnamnet MAXK och i koncernen ingår även elevhälsabolaget SkolPool Sverige AB.

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-30
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 5114
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jeanette Magnusson 0736-590050 jeanette.magnusson@helpatwork.se

Företag
Maxkompetens Konsult AB

Adress
Maxkompetens Konsult AB
Herkulesgatan 12
11152 Stockholm

Kontorsadress
Herkulesgatan 12, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3039232

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Maxkompetens Konsult AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Maxkompetens Konsult AB: