Ekonomiassistenter inom leverantörsreskontra till Rusta!
Academic Work Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Rusta är ett svenskt börsnoterat detaljhandelsbolag som erbjuder ett brett sortiment av funktionella hem- och fritidsprodukter med fokus på att deras kunder ska kunna förnya och fylla på sina hem till ett rimligt pris men utan att behöva tumma på kvaliteten. Med anledning av att Rusta valt att plocka hem sin leverantörskontraavdelning från Finland till Sverige behöver vi nu rekrytera ett antal medarbetare till deras ekonomiavdelning i Upplands Väsby. Här blir du en del av ett varmt, hjälpsamt och inkluderande team där ni jobbar mot gemensamma mål Har du något eller några års erfarenhet inom leverantörsreskontra och känner dig redo för något nytt? Läs vidare!
OM TJÄNSTEN
Rusta har drygt 4000 medarbetare i deras varuhus, lager och kontor i Norden, Europa och Asien varav cirka 350 medarbetare på huvudkontoret i Stockholm. Sedan starten 1986 har de vågat gå sin egen väg och idag, drygt 35 år sedan starten, möter de 75 000 kunder varje dag i sina drygt 200 varuhus i Sverige, Norge, Tyskland och Finland. Rustas koncept bygger på enkla inköpsprocesser utan dyra mellanhänder, ett brett sortiment, stora volymer, effektiv logistik och en intensiv trendbevakning. Både verksamheten och erbjudandet utvecklas hela tiden vilket för dig som medarbetare innebär en arbetsplats med högt i tak där det är lätt att göra din röst hörd. Du kommer att tillhöra ekonomiavdelningen om 19 personer varav 8 personer i ditt närmaste team. Då Rusta nu tar hem reskontrafunktionen för den finska marknaden till Sverige kommer du främst att fokusera på finska leverantörer, varför vi ser det som särskilt viktigt att du har grundläggande kunskaper i finska (skriva/läsa).
Du erbjuds
• Arbete i ett bolag med bra utvecklingsmöjligheter och där man främjar intern karriär
• Möjlighet att vara med och utveckla reskontrafunktionen i Sverige
• Arbete i ett team med blandad åldersspridning och kompetens, något vi tror kommer bidra till din utveckling!
• Arbete i ett team och företag där man vill att det ska kännas tryggt att fråga om hjälp
Några ord från Rustas ekonomichef
"Hej, Jag heter Annika Rodensjö och är ekonomichef på Rusta, jag söker nu förstärkning till vårt leverantörsreskontrateam då vi tar hem den finska reskontrafunktionen samt adderar på den tyska reskontran till gruppen. Det betyder att vår reskontrafunktion kommer att ha hand om fyra marknaders fakturor dvs svenska, norska, tyska och finska fakturor. Utöver de kriterier som framgår i annonsen ser jag det även meriterande att du har kunskap i norska och tyska. I ditt närmaste team kommer du att mötas av varma, drivna personer som tycker att gemenskap är viktigt. Vi strävar efter att vara så effektiva som möjligt så alla erfarenheter, ideér och "best practice" välkomnas. Vi efterlever Rustas fyra värdeord "engagemang, mod, enkelhet och tillsammans" vilket även är en genomgående trend på hela ekonomiavdelningen men också på Rusta som företag. Jag ser jättemycket fram emot att få träffa just dig!"
Publiceringsdatum2024-05-30Dina arbetsuppgifterRusta hanterar drygt 350 000 fakturor i koncernen där fördelningen är ca 90 000 externa omkostnads- och varuleveranser och resterande del interna varufakturor mellan bolagen. Förutom ditt närmasteteam har du även kontakt med övriga organisationen och leverantörer gällande främst fakturarelaterade frågor. Ni har även i teamet ett rullande schema för övriga löpande uppgifter inom reskontrateamet.
Vidare kommer du exempelvis...
• Hantera inkommande fakturor via Logiq
• Konvertera leverantörer till Peppol/Logiq
• Sköta administration av leverantörsfakturor
• Arbeta med kontering- och bokföring av omkostnadsfakturor
• Arbeta med utredning av varufakturor och tillsammans med ditt team gemennsamt säkra att fakturor hinner runt för bokföring och betalning
• Delta i bokslutsarbete
• Till viss del utbilda nya personer/attestanter och granskare i fakturaworkflow
VI SÖKER DIG SOM
I denna rekrytering kommer vi, förutom de formella kraven, lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och intresse för rollen och Rusta som företag. Motivera väl i din ansökan varför du valt att söka.
• Har minst en gymnasial utbildning inom ekonomi
• Har minst något eller några års erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra
• Har mycket goda kunskaper i svenska grundläggande kunskaper i finska (läsa/skriva) då du kommer att arbeta med leverantörsfakturorna för Finland (OBS! Tydliggör detta i ditt CV/personliga brev)
Övrig information
• Start: Enligt överenskommelse
• Omfattning: Heltid
• Placering: Upplands Väsby, viss möjlighet till distansarbete
• Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och Rustas önskan är att alla frågor går till Academic Work
• Kontaktuppgifter: Ansvarig rekryteringskonsult Johanna Sörell,
johanna.sorell@academicwork.sesamt rekryteringskoordinator Minna Loosaar,
minna.loosaar@academicwork.se• Vi arbetar med löpande urval, sök tjänsten så snart du kan om du är intresserad.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Rusta på deras hemsida:
https://investors.rusta.com/sv/ Varaktighet, arbetstid, etc. Heltid
Ersättning Enligt avtal
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-06-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15104877".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450),
http://www.academicwork.se Arbetsplats Academic Work
Jobbnummer 8715986
Observera att sista ansökningsdag har passerat.