Ekonomiassistenter för kommande konsultuppdrag, Stockholm

Experis Finance Huvudkontor / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2015-07-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistenter för kommande konsultuppdrag, Stockholm" (publicerad 2015-11-20) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Vi ser ett ökat behov av erfarna ekonomiassistenter till vår konsultverksamhet i Stockholm till efter sommaren.

Arbetsuppgifterna kan variera i både omfattning och karaktär beroende på vilket uppdrag som blir aktuellt. Att arbeta som konsult hos oss innebär att du blir anställd av Experis Finance och kommer arbeta på uppdrag ute hos våra kunder.

När vi får in uppdrag har våra kunder ett akut behov av förstärkning, därför kan du inte ha mer än en månads uppsägningstid från din eventuella nuvarande tjänst.

Publiceringsdatum
2015-07-02

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen att bestå av kund-och leverantörsreskontra, hantering av intercompanytransaktioner, internkontroll, bokslutsarbete bla kontoavstämningar, registrering av journaler och rapportering.

Vem är du?
Du har ca 1 års arbetserfarenhet av ekonomiarbete, som ekonomiassistent, samt goda kunskaper i kund- och leverantörsreskontra och avstämningar.

Du har goda kunskaper i Excel. Erfarenhet av att ha arbetat i ett ekonomisystem tidigare, exempelvis Agresso, Visma, SAP, Pyramid eller Navision är mycket meriterande. Meriterande om du har kunskaper i Palette och SAP, samt erfarenhet av kravhantering, konteringar, betalningar och även varit behjälplig vid bokslut.

För att lyckas i rollen är du social, självgående och positiv. Självklart är du noggrann, ansvarsfull och strukturerad. Du räds heller inte för att ta dig an nya uppgifter.. Du är en självgående, driven och lösningsorienterad person som självständigt utför arbetsuppgifter samt är flexibel och serviceminded.
Vidare är du positiv och energisk, och kommer lätt in i nya arbetsgrupper. Du kan anpassa dina arbetstider tex. vid bokslut.

KRAV
Du talar och skriver engelska och svenska obehindrat.

KRAV utbildning
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi och minst ett års erfarenhet av självständigt arbete med liknande arbetsuppgifter.

Har du inte högskoleutbildning ser vi att du är t.ex. utbildad ekonom på lägst gymnasienivå, samt har flerårig dokumenterad arbetslivserfarenhet inom både kund- och leverantörsreskontra. Om du har erfarenhet av att arbeta i affärssystemet Navision så är det meriterande. Du har också goda kunskaper i Officepaketet, framför allt Excel.
Det är även okej om du är yrkesutbildad och har 2-3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare.

Som person är du självgående och flexibel samt van att leverera resultat och ta ansvar för att saker blir gjorda i tid. Du är driven och ambitiös och har en god samarbetsförmåga. Det är meriterande om du har erfarenhet av olika ekonomisystem samt besitter goda kunskaper inom MS Office, med fokus på Excel.

Vad kan vi erbjuda dig?
Låt Experis öppna dörrarna till ditt drömföretag. Vi samarbetar med många av Sveriges populäraste företag och kan dessutom erbjuda dig:

• Möjlighet att arbeta i svensk och internationell miljö.
• Spännande tjänster på marknadens intressantaste företag.
• Utvecklingsmöjligheter på både lång och kort sikt.
• Nätverkande med personer inom din yrkeskategori genom såväl nätverksträffar som sociala aktiviteter.

Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Vi tar inte emot ansökningar via email

Kontaktperson för detta jobb
Är du personen vi söker är du välkommen att söka tjänsten via länken på denna sida. Då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.

För mer information om tjänsten maila Talent Sourcer Caroline på, caroline.lindberg.sen@se.experis.com .

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-07-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Lindberg Sen

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2350796

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: