Ekonomiassistent-Leverantörsreskontra till LeasePlan
Hero / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hero i Stockholm,
Solna,
Danderyd,
Huddinge,
Botkyrka eller i
hela Sverige Om bolaget:
LeasePlan är världsledande inom operationell billeasing och en av de internationellt ledande aktörerna inom vagnparksadministration. Verksamheten i Sverige startade 1995 och idag är
LeasePlan Sverige marknadsledande med en total vagnpark om cirka 30 000 fordon. För närvarande har bolaget kontor i 32 länder fördelade på fyra kontinenter och sysselsätter 7440 anställda som tillsammans förvaltar 1,67 miljoner fordon. LeasePlan Sverige är ett helägt dotterbolag till LeasePlan Corporation N.V. som har sitt säte i Nederländerna.
Arbetsuppgifter/Ansvar:
I denna roll blir du en del av LeasePlans Finansavdelning. Du arbetar i teamet för lev- och kundreskontra som idag består av sju personer. Din primära arbetsuppgift är att hantera bolagets leverantörsreskontra. Vilket bland annat innefattar:
Leverantörsfaktura hantering, OH och filer
Leverantörsbetalningar
Utredningar-faktura och leverantörsfrågor
Omkostnadsuppföljning och analyser
Avstämning leverantörsreskontra
Balanskontoavstämning
Intern/extern rapportering
Hantering av ärenden i mailbox
Anläggningsregistret
Avskrivningar
Uppföljning, administration och andra vanligt förekommande arbetsuppgifter
Backup för kundreskontrauppgifter
Publiceringsdatum2018-02-23KvalifikationerVi söker dig som har något eller några års erfarenhet av arbete på en ekonomiavdelning med liknande arbetsuppgifter. Det är viktigtatt du har en god förståelse för och intresse av processerna kopplade till leverantörsreskontra. Vidare önskar vi att du har:
Goda kunskaper i Excel
Engelska i tal och skrift (koncernspråk)
Ekonomisk utbildning
Meriterande:
• Erfarenhet av NAV (Navision) eller SAP
Dina egenskaperFör att lyckas i rollen tror vi att du är en driven och självgående person som gärna tar dig an nya arbetsuppgifter. Andra egenskaper vi söker är
Noggrann, god analytisk förmåga och siffersinne
Teamarbetare som även kan ta ansvar och arbeta självständigt
Kunna arbeta under tidspress vid arbetstoppar
Arbetstider, tillträde och omfattning:
Arbetstiderna är under måndag till fredag och mellan 8.30 - 17 med möjlighet till flexibilitet. Start för tjänsten är snarastmöjligt och vi ser gärna att du är tillgänglig på kort varsel då intervjuer sker löpande. Tjänsten är en konsulttjänst som för rätt person kan leda till en fast anställning och uppdraget löper tillsvidare.
Hur söker du?
Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Madelaine Roosmark på
madelaine.roosmark@hero.seHero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roliga och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMadelaine Roosmark
madelaine.roosmark@hero.se +46709306645
FöretagHero
AdressHero
Holländargatan 22
11359 Stockholm
KontorsadressHolländargatan 22, Stockholm
Jobbnummer 3983258
Observera att sista ansökningsdag har passerat.