Ekonomiassistent-Leverantörsreskontra till LeasePlan

Hero / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero i Stockholm, Solna, Danderyd, Huddinge, Botkyrka eller i hela Sverige

Om bolaget:

LeasePlan är världsledande inom operationell billeasing och en av de internationellt ledande aktörerna inom vagnparksadministration. Verksamheten i Sverige startade 1995 och idag är
LeasePlan Sverige marknadsledande med en total vagnpark om cirka 30 000 fordon. För närvarande har bolaget kontor i 32 länder fördelade på fyra kontinenter och sysselsätter 7440 anställda som tillsammans förvaltar 1,67 miljoner fordon. LeasePlan Sverige är ett helägt dotterbolag till LeasePlan Corporation N.V. som har sitt säte i Nederländerna.

Arbetsuppgifter/Ansvar:

I denna roll blir du en del av LeasePlans Finansavdelning. Du arbetar i teamet för lev- och kundreskontra som idag består av sju personer. Din primära arbetsuppgift är att hantera bolagets leverantörsreskontra. Vilket bland annat innefattar:

Leverantörsfaktura hantering, OH och filer

Leverantörsbetalningar

Utredningar-faktura och leverantörsfrågor

Omkostnadsuppföljning och analyser

Avstämning leverantörsreskontra

Balanskontoavstämning

Intern/extern rapportering

Hantering av ärenden i mailbox

Anläggningsregistret

Avskrivningar

Uppföljning, administration och andra vanligt förekommande arbetsuppgifter

Backup för kundreskontrauppgifter

Publiceringsdatum
2018-02-23

Kvalifikationer
Vi söker dig som har något eller några års erfarenhet av arbete på en ekonomiavdelning med liknande arbetsuppgifter. Det är viktigtatt du har en god förståelse för och intresse av processerna kopplade till leverantörsreskontra. Vidare önskar vi att du har:

Goda kunskaper i Excel

Engelska i tal och skrift (koncernspråk)

Ekonomisk utbildning

Meriterande:

• Erfarenhet av NAV (Navision) eller SAP

Dina egenskaper
För att lyckas i rollen tror vi att du är en driven och självgående person som gärna tar dig an nya arbetsuppgifter. Andra egenskaper vi söker är

Noggrann, god analytisk förmåga och siffersinne

Teamarbetare som även kan ta ansvar och arbeta självständigt

Kunna arbeta under tidspress vid arbetstoppar

Arbetstider, tillträde och omfattning:

Arbetstiderna är under måndag till fredag och mellan 8.30 - 17 med möjlighet till flexibilitet. Start för tjänsten är snarastmöjligt och vi ser gärna att du är tillgänglig på kort varsel då intervjuer sker löpande. Tjänsten är en konsulttjänst som för rätt person kan leda till en fast anställning och uppdraget löper tillsvidare.

Hur söker du?

Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Madelaine Roosmark på madelaine.roosmark@hero.se

Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roliga och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Madelaine Roosmark madelaine.roosmark@hero.se +46709306645

Företag
Hero

Adress
Hero
Holländargatan 22
11359 Stockholm

Kontorsadress
Holländargatan 22, Stockholm

Jobbnummer
3983258

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero: