Ekonomiassistent- sökes till Iver

Iver Väst AB / Ekonomiassistentjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Iver Väst AB i Västerås, Eskilstuna, Avesta, Sollentuna, Örebro eller i hela Sverige

Vi på Iver växer och letar efter fler talanger som vill vara med på vår resa. Vi ger samma löfte till våra kollegor som till kunder. Löftet är att alltid vara "beside you", "behind you" och "before you". Vi kallar det för "The Iver way". Nu söker vi en ekonomiassistent till vårt team Contract Management & Billing. Vi söker dig som vill ta kundreskontra- och kravhantering på Iver till nya höjder och få möjlighet att utvecklas i ett spännande bolag i ständig tillväxt. Är du vår nya kollega?

Rollen som Ekonomiassistent till Contract Management & Billing:

I rollen som Ekonomiassistent förväntas du lyfta Ivers kundreskontra- och kravhantering till nya nivåer. Dina kontaktytor kommer att spänna över stora delar av organisationen och du förväntas bidra till ett affärsmässigt förhållningssätt baserade på Best Practice. Du kommer bland annat att arbeta med att fortsätta utveckla automatiserad reskontramatchning och vara kontaktperson med banken i frågeställningar som rör betalmatchning, kravställa en diversifierad kravhantering baserad på kundreskontrahistorik samt medverka vid uppföljning av externa kravhanteringstjänster. Slutligen kommer du att vara länken till och ge support åt Accounting, Sälj och kundansvariga samt inte minst - ta erfarenheter och synpunkter från den löpande kunddialogen in i den fortsatta process- och systemutvecklingen.

Dina dagliga arbetsuppgifter:

• Inläsning av bankfil respektive kassavstämning
• Ansvara för en korrekt kundreskontra, inklusive kvittningar
• Manuell matchning/utredning av oplacerade inbetalningar
• Skapa återbetalningsfil
• Initiera kravärenden
• Svara för den administrativa uppföljningen av företag i konkurs eller under rekonstruktion
• I förekommande fall medverka i utredningar kopplat till fakturering och reskontrahantering

Contract Management & Billing är en central funktion som ansvarar för bolagets avtals- och tjänstefakturering. CM&B är uppdelat i två team med tydlig fördelning av arbetsuppgifter. CM&B bildades i maj 2021, genom en sammanslagning av motsvarande funktioner från flera fusionerade bolag och är mitt uppe i en spännande förändringsresa, där ledorden är standardisering, digitalisering och automatisering.

Vem är du?

För att lyckas i rollen som ekonomiassistent hos oss på Iver ser vi att du är en erfaren ekonomiassistent och har hanterat ett minimum på motsvarande reskontravolym 7500--8000 fakturor/månad. Vi på Iver brinner för innovationer och god laganda, och är särskilt intresserad av dig som gillar att tänka nytt och dela med dig av dina tankar. För att trivas här behöver du vara driven med ständig framåtanda och motiveras av nya utmaningar och tillväxt!

Som person är du initiativtagande, självgående och du sitter längst fram i förändringströjan och håller fanan högst. Du vågar lita på din erfarenhet och är initiativtagande, självgående såväl som nyfiken och hungrig efter att utvecklas ännu mer. Du är en fena på att planera och organisera ditt arbete samtidigt som du trivs i en dynamisk miljö och du bygger relationer med dina intressenter runt omkring dig. Sist men inte minst så är du en teamplayer och älskar att vara en del av ett ambitiöst team.

För att lyckas i rollen tror vi att du:

• Har en gymnasieexamen inom ekonomi alt högre utbildning.
• Du har några års erfarenhet som ekonomiassistent.
• Du har jobbat med differentierad kravhantering, från påminnelse till betalningsföreläggande inom B2B.
• Du har jobbat i komplexa IT-system.
• Du har lätt för att förklara invecklade frågeställningar, även för dem som inte är insatta.

Ett plus i kanten:

• Om du är diplomerad ekonomiassistent, men i det här fallet väger erfarenhet tyngre.
• Om du har erfarenhet av Navision (MS Dynamics Business Central) respektive XML-filformat.
• Har du dessutom jobbat i förändring och vid sammanslagning av olika rutiner och processer korkar vi upp bubblet.

Placeringsort:

Contract Management & Billing är idag representerade i Alingsås, Örebro och Västerås. Samtliga orter kan bli aktuella för rätt person.

Kom och jobba hos oss!

Vi som arbetsgivare eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Känner du att Iver verkar vara en spännande arbetsplats, skicka in din ansökan redan idag och absolut senast: 2022-01-10. Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Har du några frågor om tjänsten? Varmt välkommen att kontakta Erik de la Motte, Head of Group Billing på e-post erik.delamotte@iver.se eller skicka ett SMS på 073 080 45 11 så återkommer vi.

Om Iver!

Iver är en ledande nordisk leverantör av molnbaserade IT-tjänster. Med teknisk expertis och djup verksamhetsförståelse hjälper vi våra kunder att driva digital transformation som stänger gapet mellan aspiration och implementation. Med säte i Stockholm verkar Iver främst i Norden med en agenda att fortsätta vår expansion. Iver omsätter drygt 2,7 miljarder SEK och har cirka 1 400 medarbetare som arbetar på något av våra 25 kontor runt om i Norden. We are not big blue - we are yellow. Stora nog att skala och agila nog att innovera.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2021-12-16

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Iver Väst AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Iver Väst AB (org.nr 556537-9731), https://www.iver.com/

Arbetsplats
Iver

Kontakt
Erik De La Motte
erik.delamotte@iver.se

Jobbnummer
6185315

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Iver Väst AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Iver Väst AB: