Ekonomiassistent till Zolva

Bravura Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2022-03-22

Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt av Zolva.

Om företaget
Zolva erbjuder olika tjänster inom kredithantering och inkasso. De skräddarsyr sina lösningar utifrån kundernas behov och har en målsättning att utmana branschen genom en innovativ och smidig approach. Företagets fokus är att skapa en sund ekonomi i samhället. De hjälper människor att bli skuldfria och företag att få betalt. Zolva befinner sig just nu i en mycket spännande fas med ambitiösa planer om tillväxt de kommande åren med sina starka ägare i ryggen. Företaget är del av en stor koncern som i dagsläget finns representerade i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Italien, Spanien och Portugal. Zolva sitter i nya och moderna lokaler i Frösundavik i Solna.

Här kan du läsa mer om Zolva: www.zolva.se


Dina arbetsuppgifter
I denna roll arbetar du brett med administrativa ekonomirelaterade arbetsuppgifter. Du tillhör företagets ekonomiavdelning som i huvudsak sitter i Norge men arbetar också tätt samman med operations i Sverige.

Dina huvudsakliga ansvarsområde blir:
• Hantering av in- och utbetalningar (klientmedel)
• Uppföljning och avstämningar
• Delaktighet i den löpande bokföringen
• Hantering av leverantörsfakturor
• Fakturering

Zolva använder system som Fortnox och Predator.
I denna roll rapporterar du till ekonomichefen i Norge men utgår från kontoret i Sverige och arbetar nära inkassohandläggarna samt den svenska ledningsgruppen.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet inom ekonomi
• Minst två års arbetslivserfarenhet från en liknande ekonomiroll
• God systemförståelse samt mycket goda kunskaper i Excel
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
• Starkt meriterande med erfarenhet från inkassoverksamhet alternativt bank och finans

För att lyckas i rollen har du förmågan att på egen hand skapa struktur i ditt arbete och enkelt prioritera rätt saker. Du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och kan ta egna beslut för att komma framåt. Du driver självständigt dina arbetsuppgifter men har också en god samarbetsförmåga och ser värdet med att arbeta tillsammans i ett team. Vidare är du noggrann och flexibel och trivs med sociala kontaktytor i ditt arbete. För att trivas tror vi även att du motiveras av att hantera flera parallella arbetsuppgifter samtidigt. Du ser möjligheter i förändringar och räds inte nya utmaningar. Slutligen trivs du i en dynamisk organisation där det ofta sker förändringar.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Solna, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Ekonomiassistent, ekonomi, assistent, redovisning, löpande redovisning, redovisningsassistent, inkasso, Zolva, solna, finans reskontra, leverantörsreskontra, fakturahantering, rekrytering, heltid, Stockholm, norrort

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Janina Bohlin
janina.bohlin@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
6464098

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: