Ekonomiassistent till Vinnova

Vinnova / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2018-04-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent till Vinnova" (publicerad 2018-08-23) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vinnova i Stockholm, Österåker eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av digitala ekonomiflöden och intresse för ekonomisystem? Trivs du när du får arbeta i team och använda utveckling och förändring som drivkraft?

Vi erbjuder: Hos oss blir du del av en värdegrundsbaserad verksamhet och ett socialt ekonomiteam bestående av fem personer. Tillsammans arbetar vi i teamet med hela ekonomiprocessen; från löpande bokföring till årsbokslut, ekonomisk planering, uppföljning, analys och prognoser. Däremellan utvecklar och effektiviserar vi våra uppgifter och stödprocesser för att möta de krav som verksamheten, lagar och förordningar ställer på oss. Här tror vi på självledarskap och erbjuder våra anställda en god balans mellan arbete och fritid. Självklart är vi digitaliserade och ligger i framkant med smarta arbetssätt och metoder för förenkling och uppföljning. För att möta förväntningar och de spännande utmaningar vi står inför behöver vi nu utöka vårat team med ytterligare en driven och initiativtagande person. Du erbjuds goda möjligheter till egna initiativ för att utveckla både rollen och de processer som ingår i tjänsten samtidigt som du tillsammans med oss får chansen att främja en mer hållbar framtid.

Rollbeskrivning och arbetsuppgifter: Här arbetar du rollen som ekonomiassistent med att hantera och utveckla leverantörsreskontran och e-handeln med visst systemansvar. Arbetsuppgifterna innebär att dagligen hantera det löpande arbetet som ingår i leverantörsreskontran, vilket inkluderar att hantera våra leverantörsregister, elektroniska fakturor, utbetalningar, avstämningar samt systemunderhåll i vårat ekonomisystem. Stort fokus kommer att ligga på utvecklingsarbete inom vår e-handel där det fortfarande finns outnyttjad potential. Det arbetet sker tillsammans med systemförvaltare/redovisningsansvarig. Utöver det förväntas du driva ditt arbete självständigt, men i nära samarbete med dina ekonomikollegor. När du känner dig mer varm i kläderna hos oss och i din roll kommer tjänsten även att innebära ansvar för leverantörsreskontra samt systemunderhåll.

Kvalifikationer: Utbildning: Ekonomiutbildning på minst gymnasienivå eller motsvarande utbildning. Erfarenhet: Minst 3 års erfarenhet från svensk verksamhet av löpande arbete och digitala ekonomiflöden från ekonomiavdelning eller motsvarade. Du har arbetat i ett ekonomiteam och har erfarenhet av fakturahantering, betalningar och avstämningar samt har erfarenhet av ett eller flera ekonomisystem. Kunskaper: Goda kunskaper i Excel. Meriterande: Erfarenhet av arbete på ett större företag eller myndighet samt erfarenhet av ekonomisystemet UBW Unit4 Business World / Agresso. Språkkunskaper: Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Personliga egenskaper: När vi anställer lägger vi stor viktigt vid personliga egenskaper och söker dig som trivs när du får arbeta i team samtidigt som du är en självständig person som tar stort ansvar för att driva ditt arbete framåt. Du vet vad det innebär att jobba mot deadlines, och är bra på att skapa dig en överblick över ditt arbete och planera strukturerat och långsiktigt. Vidare har du ett intresse för ekonomisystem och som person är du uthållig och tappar inte tålamodet när du stöter på kluriga problem i systemet. Du ser istället möjligheterna till förbättring och proaktivitet och använder det som drivkraft när du serviceinriktat utreder och löser problemen du stöter på. För att trivas i rollen behöver du ha en prestigelös och flexibel inställning samtidigt som du är kommunikativ och tydlig. Du är inte rädd för att ta kontakt med andra, utan tvärtom så trivs du bra i sociala sammanhang och tar gärna kontakt med både interna och externa personer. Givetvis delar du våra värderingar: respekt, ansvarstagande och mod och lever efter dessa i ditt dagliga arbete.

Placering: Tjänsten är placerad på Ekonomienheten som är en del av Förvaltningsavdelningen i vårt aktivitetsbaserade kontor på Mäster Samuelsgatan 56 i centrala Stockholm. Anställningsform och tillträde: Tillsvidareanställning, sex månaders provanställning. Vi önskar att du börjar så snart som möjligt.

Om Vinnova: Vinnova är Sveriges innovationsmyndighet. Vi stärker Sveriges innovationskraft för hållbar tillväxt och samhällsnytta. Vinnova investerar cirka tre miljarder kronor varje år och har cirka 200 medarbetare med kontor i Stockholm och Bryssel. Vår vision är att vara Sveriges mest attraktiva statliga arbetsgivare. För att nå det målet ger vi dig bland annat goda möjligheter till kompetensutveckling, friskvård och flexibla arbetstider. Här eftersträvar vi en jämn könsfördelning och de kvaliteter som kulturell och etnisk mångfald tillför verksamheten.

Kontakt: Vill du veta mer är du välkommen att kontakta ekonomichef Tina Adolfsson via telefon 08-473 31 96 eller redovisningsansvarig Lena Almgren via telefon 08-473 30 48. Fackliga kontaktpersoner: Företrädare för SACO är Birgitta Boman, telefon 08-473 3017 och för ST är det Per Norman, telefon 08-473 3173.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-04-23

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Vinnova

Adress
Vinnova
Vinnova
10158 Stockholm

Kontorsadress
Mäster Samuelsgatan 56

Jobbnummer
4100892

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vinnova

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vinnova: