Ekonomiassistent till vård- och omsorgsförvaltningen

Partille kommun, Central administration förvaltning / Ekonomiassistentjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Central administration förvaltning i Partille

Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Som ekonomiassistent inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar du inom enheten för stöd och utveckling. Enhetens arbetsområden omfattar bland annat medicinskt ansvar, avgiftshandläggning, ekonomistöd, administration mot nämnd och förvaltningsledning, IT- utveckling och digital transformation. Vi arbetar stödjande gentemot förvaltningsledning, politiker och verksamhet i olika utvecklingsuppdrag för att nämndens mål ska uppnås. Vi har ett granskande uppdrag då det gäller intern kvalitetskontroll i verksamheterna. Vidare ansvarar vi även för omvärldsbevakning inom våra respektive specialområden och stödjer nämnd, förvaltningsledning och verksamhet i att ta fram analyser, utredningar och underlag för beslut.


Publiceringsdatum
2020-12-28

Arbetsuppgifter
Välkommen till stöd- och utvecklingsenheten!

Här väntar ett spännande och betydelsefullt uppdrag med stor variation. Som ekonomiassistent hos oss fungerar du som ett stöd i förvaltningsövergripande frågor som rör bland annat kund- och leverantörsfakturor, interndebitering, kassahantering samt in- och utbetalningar. Du kommer också att få arbeta med att implementera digitala verktyg och tjänster inom ramen för förvaltningens ansvarsområden. Vi strävar efter att erbjuda ett tryggt, kvalitetssäkrat och effektivt stöd i vår förvaltning, varför också utvecklingsarbete kopplat till ovan nämnda områden ingår i tjänsten.

Tjänsten avser 100% sysselsättningsgrad och arbetstiden är förlagd till dagtid på vardagar.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi alt. erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av löpande ekonomiarbete likt det som ligger inom ramen för uppdraget och har du dessutom arbetat med ekonomi i offentlig sektor ser vi det som meriterande.

För att lyckas i rollen som ekonomiassistent är du en ansvarstagande och kvalitetsmedveten person med en god förmåga att planera och prioritera. Du värdesätter och trivs med samarbete, men är också självgående och driven i dina arbetsuppgifter. Du har ett professionellt bemötande i alla situationer och uppskattar att arbeta i en stödjande och serviceinriktad roll. Då vi är en utvecklingsorienterad avdelning kan arbetssätt såväl som arbetsuppgifter förändras över tid, varför vi värdesätter din flexibilitet och förmåga att anpassa dig till ändrade omständigheter. Vi ser gärna att du är intresserad av IT-frågor och har lätt för att sätta dig in digitala lösningar och arbetssätt.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-01-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Partille kommun, Central administration förvaltning

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "248/20".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Partille kommun (org.nr 212000-1272)

Arbetsplats
Partille kommun, Central administration förvaltning

Jobbnummer
5505560

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Central administration förvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Central administration förvaltning: