Ekonomiassistent till vård- och omsorgsförvaltningen

Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen / Ekonomiassistentjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen i Partille

Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Som ekonomiassistent inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar du på enheten för stöd och utveckling. Enhetens arbetsområden omfattar bland annat medicinskt ansvar, avgiftshandläggning, ekonomistöd, administration mot nämnd och förvaltningsledning, IT- utveckling och digital transformation. För alla områden gäller att vi arbetar stödjande gentemot förvaltningsledning, politiker och verksamhet i olika utvecklingsuppdrag för att nämndens mål ska uppnås. Vi har även uppdrag gällande intern kvalitetskontroll i verksamheterna.

Vi ansvarar även för omvärldsbevakning inom våra respektive specialområden och stödjer nämnd, förvaltningsledning och verksamhet i att ta fram analyser, utredningar och underlag för beslut.



Publiceringsdatum
2022-06-01

Arbetsuppgifter
Välkommen till Vård- och omsorgsförvaltningen!

Här väntar ett betydelsefullt uppdrag med fokus på ekonomi- och inköpsprocess. Som ekonomiassistent hos oss kommer du bl a att arbeta med kund- och leverantörsfakturor, kassahantering, utbetalningar samt löpande bokföring. En viktig del i ditt uppdrag är att stödja och introducera chefer och administratörer i frågor kring t ex fakturor, kontering, moms, beställningar, avtal och direktupphandlingar. I förvaltningens inköpsarbete har du en samordnande roll och du är en viktig länk mellan förvaltningen och kommunens inköp- och upphandlingsenhet. Även beställningar och att genomföra direktupphandlingar ingår i ditt arbete. Enheten för stöd och utveckling har ett brett uppdrag vilket innebär att andra uppgifter som inte är direkt kopplade till rollen som ekonomiassistent kan komma att bli aktuella. Vi strävar efter att erbjuda ett tryggt, kvalitetssäkrat och effektivt stöd, varför också utvecklingsarbete kopplat till ovan nämnda områden ingår i tjänsten.

Tjänsten avser 100% sysselsättningsgrad och arbetstiden är förlagd till dagtid på vardagar.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi alternativt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi vill att du har erfarenhet från arbete med inköp och upphandling samt erfarenhet av löpande ekonomiarbete likt det som ligger inom ramen för uppdraget. Har du dessutom arbetat med ekonomi i offentlig sektor ser vi det som meriterande.

För att lyckas i rollen som ekonomiassistent är du en ansvarstagande och kvalitetsmedveten person med en god förmåga att planera och prioritera. Du trivs i en självständig roll där du är självgående och driven, men samtidigt har mycket lätt för att samarbeta och dela med dig av din kunskap, stötta och lära andra. I arbetet kommer du att möta olika interna och externa aktörer. Det är därför viktigt att du har ett professionellt bemötande i alla situationer och uppskattar att arbeta i en stödjande och serviceinriktad roll. Då vi är en utvecklingsorienterad enhet kan arbetssätt såväl som arbetsuppgifter förändras över tid, varför vi värdesätter din flexibilitet och förmåga att anpassa dig till ändrade omständigheter.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vid erbjuden anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.

För anställning i brukar- eller patientnära verksamheter är vaccination mot covid-19 viktigt för att förebygga smitta. I Partille kommun ser vi det därför som meriterande om du är fullvaccinerad.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "251/22".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Partille kommun (org.nr 212000-1272)

Arbetsplats
Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen

Kontakt
Avdelningschef
Christin Hannu
christin.hannu@partille.se
031-7929681

Jobbnummer
6701448

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen: