Ekonomiassistent till vår kund i Karlstad!

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige

Har du ett genuint intresse för redovisningsfrågor? Vill du ha ett utmanande och omväxlande arbete i en intressant bransch som är i ständig förändring? Är du en hjälpsam person som tycker om att ge service? Nu har du chansen!

Hur ser din arbetsdag ut?
Som ekonomiassistent hos vår kund arbetar du i Karlstad. Ditt arbete innebär ansvar för kontering, attestering, matchning och betalning av leverantörsfakturor. Vidare ansvarar du för periodiseringar, kontoanalyser, avstämningar samt övervaka och se till att rätt moms finns på inkommande fakturor. En viktig del av arbetet är också tillsyn av att avdragsgilla och icke avdragsgilla kostnader konteras på ett korrekt sätt. Du behöver även vara lyhörd för övriga organisationens krav på service av administrativa tjänster. Rapportering sker till ekonomichef.

Vem trivs här?
Är du en strukturerad och systematisk person med känsla för detaljer och med egen drivkraft? Har du förmågan att koncentrera dig på uppgifter under en längre tid, är noggrann och har förmåga att knyta samman alla lösa trådar innan uppgiften avslutas? Är du dessutom engagerad, positiv och serviceinriktad och tycker om att bistå organisationen med praktiska lösningar på problem? Då kommer du att trivas här hos oss!

Vi söker dig som är gymnasiekonom eller motsvarande och har flera års dokumenterad erfarenhet från redovisning och leverantörsreskontra. Vi ser gärna att du har arbetat i ett tillverkande företag alternativt inom ett handelsföretag med internationella leverantörer och kan hantera EU-moms. Vi använder affärssystemet Movex och fakturascannings-systemet Medius Flow, erfarenhet av dessa eller liknande system är meriterande, liksom annan kompetens inom redovisning. Då du kommer att ha kontakt med våra utländska dotterbolag är det av stor vikt att din affärsengelska är god i såväl tal som skrift.

Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder dig ett utvecklande och spännande arbete i ett stabilt och marknadsledande företag! Tjänsten är ett konsultuppdrag vilket betyder att du blir anställd av oss och uthyrd till vår kund. Om allt fungerar bra kan du komma att få en anställning direkt hos kunden.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.

Sök redan idag!
Låter det som ett arbete som skulle passa dig? Sök snarast då urval sker löpande. Glöm inte att bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar om varför du söker tjänsten och varför just du är rätt person.

Välkommen att söka!

Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan. Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport, 08-598 980 10.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid/Tillsvidare

Publiceringsdatum
2015-09-09

Ersättning
Enligt ök.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-02
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Adam Fransson Mörk, Rekryteringsansvarig adam.franssonmork@adecco.se

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Torgatan 2
65224 KARLSTAD

Kontorsadress
Östra Torgatan 2

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2423804

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: