Ekonomiassistent till Vänerförvaltning AB

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige

Är du ekonom och redo att anta din nästa utmaning? Vill du ha ett arbete med varierande arbetsuppgifter? Är du driven och nyfiken? Adecco söker nu en ekonomiassistent till Vänerförvaltning AB i Karlstad. Är det du? Sök redan idag!

Publiceringsdatum
2018-05-30

Om tjänsten
Som ekonomiassistent hos Vänerförvaltning AB kommer du i första hand arbeta med fokus på leverantörsreskontra men du kommer också få hjälpa till med hyresreskontran. Arbetet kommer också att innehålla kontakt med deras kunder och andra ekonomiadministrativa arbetsuppgifter såsom bokföring.

I din roll som ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Hantering av leverantörsreskontra
• Ekonomisupport
• Ekonomiadministrativa arbetsuppgifter

Om dig
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning, gärna inom ekonomi. Har du erfarenhet av bokföring är det meriterande. Vidare ser vi att du är en lugn och trygg person som är ordningsam och arbetar strukturerat. Du är social, har god samarbetsförmåga och är serviceminded. Du har ett problemlösande förhållningssätt till dina arbetsuppgifter och klarar att arbeta under stressiga förhållanden när arbetet kräver det.

Viktigt för tjänsten är:
• Relevant eftergymnasial utbildning
• God servicekänsla
• God datavana

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Om Vänerfövaltning AB
Vänerförvaltning är ett bostadsrätts- och fastighetsförvaltningsbolag med säte i Karlstad som för närvarande förvaltar cirka 170 objekt och runt 6000 lägenheter. Vänerförvaltning har lång erfarenhet av fastighetsförvaltning och har funnits sedan 1976. Hos oss möter du engagerad och kunnig personal och vi strävar alltid efter långsiktiga kundrelationer, flera av våra kunder har varit med sedan starten 1976. Tack vare vår långa erfarenhet i branschen har vi upparbetat goda kontakter med exempelvis revisorer, banker, leverantörer och konsulter inom olika områden. Det smarta webbverktyget Webbhero har vidgat gränserna för förvaltningsuppdragen och våra kunder finns nu spridda i hela landet, majoriteten finns dock Värmland.

Om Adecco
Tjänsten som ekonomiassistent är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos vår kund. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som ekonomiassistent är ett konsultuppdrag med tillträde 1 oktober 2018. Uppdraget är tillsvidare. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.
För rätt person finns stora möjligheter att tjänsten övergår till en anställning direkt hos kunden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten har start 1 oktober 2018. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Michaela Bissman via michaela.bissman@adecco.se.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Ekonomiassistent, ekonomi, ekonomijobb, Adecco, Karlstad, Vänerförvaltning AB

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Adam Fransson Mörk 054-7718552

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Torgatan 2
65224 KARLSTAD

Kontorsadress
Östra Torgatan 2

Jobbnummer
4176450

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: