Ekonomiassistent till välkänt byggbolag
SJR in Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR in Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Tyresö eller i
hela Sverige Nu tillsätter vi på SJR två ekonomiassistenter till vår kund som levererar tjänster till företag inom bygg, anläggning och industri för att kunna skapa förutsättningar för produktiva, säkra och hållbara arbetsplatser. Brinner du för hållbarhet och vill arbeta som ekonomiassistent på ett bolag som skapar innovativa och hållbara lösningar för kommande generationer? Då ska du söka denna tjänst redan idag!
Publiceringsdatum2024-07-02Om tjänstenDetta är ett konsultuppdrag med start i augusti och är inledningsvis på 12 månader med anställning hos SJR och chans till förlängning. Du har möjlighet att arbeta hemifrån två dagar i veckan efter introduktion. Du kommer sitta i fina lokaler i Stadshagen (Kungsholmen).
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Ena tjänsten som ekonomiassistent kommer tillhöra kundreskontra-teamet och kommer arbeta med fakturering och påminnelse/inkasso. Den andra rollen som ekonomiassistent kommer tillhöra betalningsteamet och kommer arbeta med in- och utbetalningar samt bankbokföringar. Som ekonomiassitent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara;
* Arbeta med inkasso- och kredithantering
* Följa upp kundfordringar
* Fakturering
* Hantera enklare bokföring
* Administrera utbetalningar och transaktioner
* Arbeta löpande med att utveckla arbetssätt
Lämplig bakgrund
Vi söker dig med 1-3 års erfarenhet av liknande arbete där du arbetat med kundreskontra, påminnelse, inkasso- och kredithantering. Har du arbetat i stora bolag där du hanterat stora flöden är det meriterande men inget krav. Har du en ekonomisk utbildning är det meriterande. Du är kommunikativ och är trygg i att uttrycka dig flytande på svenska både i tal som skrift. Du får gärna har erfarenhet av kreditgranskning/kontroll, att aktivit jobbat med inkasso och uppföljning.
Dina personliga egenskaperDu har en god förmåga att arbeta på ett strukturerat och noggrant sätt och trivs med ett högt tempo. Du kan på egen hand prioritera din arbetsuppgifter, vara initiativtagande samt vara flexibel för att stötta övriga i teamet vid behov. Därav är du även en teamplayer och tycker det är viktigt att hålla en god och positiv stämning på kontoret och bland kollegor. Du är van att driva på ärenden och räds inte samtal med annan motpart.
Så ansöker duFör mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Atena Kamaliha. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-08-01.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-08-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "610".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare SJR in Sweden AB (org.nr 556652-3980),
http://www.sjr.se/ Jobbnummer 8782088
Observera att sista ansökningsdag har passerat.