Ekonomiassistent till utbildningsförvaltningen

Botkyrka kommun, Ekonomistöd / Ekonomiassistentjobb / Botkyrka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Botkyrka, Salem, Ekerö, Huddinge, Södertälje eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Botkyrka kommun, Ekonomistöd i Botkyrka

Botkyrka kommun är Stockholmsområdets femte största kommun med drygt 90 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt ung och internationell befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare.

Utbildningsförvaltningen ansvarar för förskola, fritidshem, grundskola, gymnasium och särskola. Här arbetar drygt 3 500 medarbetare för att på olika sätt stödja barn och elever i deras lärande, så att eleverna ska nå de nationella kunskapsmålen.

Tjänsten är placerad på enheten Ekonomistöd som består av 11 medarbetare. Du kommer att ingå i ett team där alla är med och bidrar till att utveckla ekonomiprocessen på förvaltningen med målsättning att ge verksamheten bästa möjliga beslutsunderlag.



Publiceringsdatum
2017-01-15

Arbetsuppgifter
Utbildningsförvaltningen vill ytterligare stärka resurser kring återsökning (ansökning) av statsbidrag för nyanlända. Därför söker vi en Ekonomiassistent som i första hand kommer att arbeta med återsökning av olika typer av statsbidrag från Migrationsverket och Skolverket avseende nyanlända. Du kommer också att ansvara för att sammanställa statistik, dokumentera rutiner för arbetet och tillsammans med controller utveckla processer och rutiner för sökförfarandet.

Arbetet innebär även hantering av barnomsorgsavgifter som månadsvis fakturering och skuld- & kravhantering. Du kommer också att jobba med avgiftsgranskningar. Arbetet innebär många kontakter både externt och inom kommunen.

I tjänsten ingår också att arbeta med fakturahantering inom utbildningsförvaltningen.

Du kommer att arbeta i tillsammans med en kollega och dela ansvaret enligt ovan även om huvudansvaret i denna tjänst avser återsökning av statsbidrag.

Vid behov ingår i tjänsten även att utbilda olika verksamheter inom kommunen i första hand om frågor kring statsbidrag.




Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasial utbildning, inom ekonomi är meriterande. Du ska ha erfarenhet av ekonomiadministrativt arbete vilket innebär kunskaper i bokföring/redovisning, gärna från en kommun eller annan större organisation. Du ska vara van att söka och hantera information på internet. Kunskap om, eller ha lätt för att ta till dig, hur kommunens verksamhetssystem fungerar är också viktigt. De system som är aktuella är främst Extens och ekonomisystemet Visma Window. Självklart måste du förstå Botkyrkas kommuns regelverk inom barnomsorg. Du ska ha vana att jobba i programmen Word och Excel samt erfarenhet från arbete i större ekonomisystem. Goda kunskaper inom tal och skrift är ett krav och gärna även på engelska. Tidigare erfarenhet från möten med kund är en merit.

ÖVRIGT
Vår organisation ska kännetecknas av mångfald och återspegla samhällets struktur. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tjänsten är nyinrättad och ska tillsättas omgående.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-25
Ange följande referens när du ansöker: A645130
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karl-Henrik Lindström

Företag
Botkyrka kommun, Ekonomistöd

Adress
Botkyrka kommun, Ekonomistöd
Munkhättevägen 45
14785 TUMBA

Kontorsadress
Munkhättevägen 45 14785 Tumba

Jobbnummer
3262045

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Botkyrka kommun, Ekonomistöd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Botkyrka kommun, Ekonomistöd: