Ekonomiassistent till Trek Sweden

Human Network Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Human Network Sverige AB i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige

Human Network är ett konsultföretag som genom förtroende och relationsskapande utvecklar människor och företag. Vi arbetar med företags- och personalrelaterade frågor som t.ex. rekrytering av personal m.m. Vi erbjuder även jobb- och karriärcoachning till arbetssökanden som är mellan två jobb. Vi har vårt kontor i Halmstad. Besök oss gärna på www.humannetwork.se.

Sedan 2010 säljer Trek Sweden AB, med kontor i Halmstad, cyklar och tillbehör till återförsäljare i Sverige och Finland. Ett nära samarbete finns dagligen med våra kollegor på Trek Danmark. Trek startades i USA år 1976 och huvudkontoret ligger i Waterloo, USA. Med närvaro över hela världen räknas Trek Bicycle Corporation till ett globalt ledande företag inom design och tillverkning av cyklar och tillbehör. Globalt har Trek vuxit ca 70% under ett årtionde och fortsätter växa. Kontoret i Sverige behöver nu stärka upp sin ekonomiavdelning i Halmstad med en driven ekonomiassistent. Vi söker därför dig som vill arbeta i en internationell miljö och som trivs med ett självständigt arbete. Låter detta intressant? Läs mer om oss och våra produkter på www.trekbikes.com.


Publiceringsdatum
2020-02-17

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent på Trek Sweden AB kommer du arbeta självständigt med den dagliga hanteringen av in- och utbetalningar och lönehantering en gång i månaden. Eftersom företaget är internationellt kommer du att ha regelbunden kontakt med antingen våra kollegor eller kunder i bl.a. Finland, Danmark och England. Du rapporterar till vår ekonomichef som är på plats i Halmstad.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

• Löpande arbete med kund- och leverantörsreskontra
• Hantering av betalningar och avstämningar
• Redovisa och betala skatt och moms
• Rapportera och redovisa efterfrågade ekonomiska uppgifter till myndigheter och andra externa och interna intressenter
• Löneadministration och därtill hörande arbetsuppgifter såsom redovisning och betalning av sociala avgifter, skatt, införsel, fackföreningsavgift och tjänstepension
• Kontinuerliga uppdateringar i våra kund- och leverantörsregister
• Vid behov delta på mässor

Utöver dessa huvudsakliga arbetsuppgifter kan det tillkomma även andra i övrigt förekommande uppgifter på avdelningen. Vi erbjuder ett kreativt, spännande och omväxlande arbete för en driven person.

Profil
För att lyckas i rollen som Ekonomiassistent tror vi att du har adekvat erfarenhet av ekonomi- och administrationsarbete. Du ska ha erfarenhet av lönehantering och gärna i Hogia där våra löner redovisas och hanteras. Vi värderar din inställning och ditt engagemang samt din vilja att ta ansvar. Du ser kundservice och gott bemötande som en självklarhet, både internt och med våra kunder i Sverige och Finland. Personen vi söker ska motiveras av att ge våra kunder service i högsta klass. Du ska vara samarbetsvillig, prestigelös, noggrann och ha ett strukturerat arbetssätt. Andra personliga egenskaper som värdesätts högt är att du ska vara positiv, driven, ansvarsfull och engagerad. Vi förutsätter att du har en god datorvana och att du behärskar Excel på en professionell nivå, kan du både skapa och arbeta i pivottabeller är det meriterande. Eftersom det är ett arbete som präglas av mycket kontakt med både interna och externa partners behöver du vara en god kommunikatör, både på svenska och engelska språket. Om du kan finska eller danska i tal och skrift ser vi det som extra meriterande.

Anställningsform
Heltid eller deltid enligt överenskommelse, 100-75%. Vi tillämpar marknadsmässiga anställningsvillkor och individuell lönesättning. Tillsättning snarast möjligt.

Ansökan
Detta är ett rekryteringsuppdrag där anställningen sker på Trek Sweden AB, men där rekryteringsföretaget Human Network sköter rekryteringsprocessen. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsulten Sinisa Bozic, sinisa@humannetwork.se. Ansök via www.humannetwork.se. Rekryteringen sker löpande så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag är den 14 mars. Alla erbjudanden om annonseringshjälp undanbedes.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-03-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Human Network Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Human Network Sverige AB (org.nr 556893-2858)

Jobbnummer
5100256

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Human Network Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Human Network Sverige AB: