Ekonomiassistent till Trafikverket i Malmö
Novare Bemanning AB / Ekonomiassistentjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Novare Bemanning AB i Malmö,
Lund,
Landskrona,
Helsingborg,
Örkelljunga eller i
hela Sverige Trafikverket gör Sverige närmare. För att allt ska fungera måste vi kunna ta oss till varandra. Det handlar om allt från arbetspendling, släktkalas och matcher som ska spelas, till gods som ska levereras och tomater som ska hamna på tallriken. Här har Trafikverket en avgörande roll. De har ansvaret för att underhålla och rusta upp tiotusentals mil av järnväg, vägar och färjeförbindelser. Samtidigt utvecklar Trafikverket hela infrastrukturen genom innovativa lösningar som bidrar till att nå både klimatmålen och nollvisionen. Men framför allt ser myndigheten till att korta avstånden mellan människor och företag. Mellan stad och land. Mellan generationer och landsändar. Och mellan dig och de som är viktiga för dig. Arbetsgivare: Novare Bemanning
Är du ekonomiassistent och sugen på ett nytt spännade uppdrag? Vill arbeta på en av samhällsviktig myndighet? Trivs du även i en roll där du har ansvar och får bidra med dina kunskaper? Då är det dig vi söker! Just nu söker vi efter en ekonomiassistent till Trafikverket i Malmö.
För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning har skapat ett attraktivt erbjudande till dig som individ. Hos oss erbjuds du personlig utveckling på en ny nivå inom bemanningsbranschen. Du får även tillgång till karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!
Om uppdraget
Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Vi söker nu efter en administratör till Trafikverket i Malmö. De är i behöv av stöttning i form av en ekonomiassistent för att avlasta den administrativa bördan för projektledare och projektingenjör inom aktuell verksamhet.
Som ekonomiassistent kommer du att hjälpa till i hanteringen av en stor mängd fakturor samt hantera och kontrollera inkommande fakturor inklusive kontering, samt administration av attestflöden. Du kommer även att ansvara för periodisering av kostnader.
Till denna roll söker vi dig som kan arbeta flexibelt och i nära samarbete med andra. Du är även stresstålig och trygg i dina kunskaper.
Exempel på övergripande arbetsuppgifter
arbete med huvudbokföring
arbete med fakturor i Trafikverkets fakturasystem CDI
arbete med leverantörsfakturor i Trafikverkets fakturasystem
arbete med fakturor/ fakturaförslag i Trafikverkets system Projektportelen
hantering av TRAV skador i BAS kontrakten
arbete i ekonomisystem (exempelvis U4 agresson, Raindance, CDI m.fl.)
kontering
kontroll av fakturor, förberedande av underlag för databehandling och avstämning av kontosaldon.
arbete med leverantör- och kundreskontra.
delta i bokslutsarbete
besvara förfrågningar om in- och utbetalningar.
Krav för tjänsten
högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning
minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från likande arbete
kunskaper i MS Office eller likvärdigt
arbete i ekonomisystem (exempelvis U4 agresson, Raindance, CDI m.fl.)
kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
erfarenhet av arbete med leverantörsfakturor i fakturasystemet CDI eller annat kundfakturasystem
erfarenhet av arbete med fakturor/fakturaförslag i systemet Sharepoint
kunna lämna en referens på tidigare liknade uppdrag
Meriterande krav för tjänsten
erfarenhet av avtalsadministration i ett upphandlingssystem som t.ex. TendSign eller motsvarande
erfarenhet av administration kring inköp eller upphandling. T.ex. bevakning och uppdatering av avtal, kontroll och uppdatering av produkt- och prislistor
Uppdragsperiod och omfattning
Uppdraget är på heltid med planerad start 2023-09-04 och pågår till och med 2025-08-31, med möjlighet till förlägning. Placeringsort för uppdraget är hos myndigheten i Mamlö.
Ansökan
Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2023-08-22. Du är varmt välkommen!
Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på
miranda.nilsson@novare.se Hoppas vi ses!
Som konsult hos oss
Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.
När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid.
Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.
Ersättning Månadslön - Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-08-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "novarebemanning627".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Novare Bemanning AB (org.nr 556783-4782),
https://novare.se/bemanning Arbetsplats Novare Bemanning
Jobbnummer 8018916
Observera att sista ansökningsdag har passerat.