Ekonomiassistent till tjänst i Landvetter
SJR / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Öckerö eller i
hela Sverige Är du positiv och driven? Vill du arbeta på en ekonomiavdelning där man tar ansvar för sitt arbete men samtidigt stöttar varandra? Då kan detta vara tjänsten för dig!
Vad innebär rollen?
I den här rollen ingår du i ett team om tre personer med god stämning och öppenhet. Du ingår i ett större sammanhang inom logistisk verksamhet. Arbetet i din roll som ekonomiassistent omfattar hantering av leverantörsfakturor, kundfakturering, ansvar för att utfördelningsnycklar stämmer med rätt kostnad på rätt kund samt delaktighet i månadsboksluten. I din roll är du också lokal administratör för kundfakturering- och tidredovisningssystemen. Utöver detta ingår transportadministration i form av mycket kontakt med leverantörer gällande krediter.
Du kommer att arbeta som vår SJR-konsult med start så snart som möjligt och fortsättning under cirka sex månader. Därefter är ambitionen att du går över med din asntällning till vår kund. Tjänsten är på heltid och arbetsplatsen är belägen i Landvetter.
Vem söker vi?
En lämplig bakgrund är att vara gymnasieekonom med några års erfarenhet av likande roll. Du har arbetat i ett större affärssystem, gärna SAP och är van vid att hantera stora transaktionsvolymer.
Du är prestigelös, initiativrik och har en hög arbetsmoral och som person är du analytisk, driven och målmedveten. Ditt arbetssätt är strukturerat och du har en hög leveransförmåga. Du tycker om ordning och reda samt att arbeta med ständiga förbättringar.
Då du kommer att ha mycket interna kontakter, utgår vi från att du är en kommunikativ och servicemedveten person som är lätt att samarbeta med. Vi förutsätter att du kommunicerar väl både på svenska och engelska, i så väl tal som skrift.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och värderar god social förmåga högt, då det är viktigt att kunna skapa en förtroendefull relation med alla nivåer i organisationen.
Din ansökan
Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Amanda Karlsson på 031-333 54 88. Urval och intervjuer sker löpande.
Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.
Publiceringsdatum2018-03-12Om företagetSJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAmanda Karlsson
amanda.karlsson@sjr.se 031-333 54 88
FöretagSJR
AdressSJR
Kungsgatan 48 B
41115 Göteborg
KontorsadressKungsgatan 48 B, Göteborg
Jobbnummer 4015116
Observera att sista ansökningsdag har passerat.