Ekonomiassistent till stort oljebolag i Stockholm

TNG Group AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos TNG Group AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Nu söker TNG en driven ekonomiassistent för ett långt uppdrag till vår kund i södra Stockholm.

TNG söker nu för vår kunds räkning ytterligare en ekonomiassistent till deras team inom kund- och leverantörsreskontra för den tyska marknaden. Trivs du i en större organisation där du arbetar tätt tillsammans med dina kollegor med mycket ansvar? Sök nu!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Vi erbjuder dig en möjlighet att få vara del av ett härligt team samtidigt som du utvecklar och får nyttja dina kunskaper inom ekonomi. Du hanterar kund- och leverantörsreskontra för vår kunds tyska verksamhet och är en del av Shared Service Center. Du ges möjlighet till att samarbeta med internationella kollegor och samtidigt ta mycket eget ansvar.

Vi på TNG värnar om våra konsulter och du får ta del av våra förmåner när du blir konsult hos oss.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

I jobbet kommer du att arbeta med dina kollegor och sköta fakturaflöden av leverantörsreskontra för den svenska marknaden. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innebära:

* Dagligt arbete med fakturaflöden för Tyskland
* Kontroll och kontering av fakturorna i ekonomisystemet
* Betalningar och krediteringar, samt påminnelseutskick
* Månadsavstämning för kund- och leverantörsreskontra
* Skattedeklaration och balansavstämningar

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Du kommer tillsammans med dina kollegor att ansvara för hela fakturaflödet för den tyska marknaden. Tjänsten kommer att börja som en konsultlösning på 6 månader, där du är anställd av TNG men arbetar ute hos vår kund, med möjlighet till rekrytering eller förlängning. Jobbet är på heltid. Kontoret är placerat vid Globen i södra Stockholm.

VEM ÄR DU?

För tjänsten ser vi att du har en relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt 5 års erfarenhet av ekonomiyrket. Har du tidigare erfarenhet av löpande fakturahantering för Tyskland är detta meriterande.

Det krävs att du talar och skriver tyska flytande då du är kontaktperson för alla tyska kunder/leverantörer, samt att du har ett noggrant och strukturerat arbetssätt för att hantera stora fakturaflöden dagligen. Du är teamorienterad och trivs i en organisation där ni hjälps åt och gillar att ta ansvar för ditt bidrag till gruppen, både i arbetsuppgifter och med god stämning. Som person är du ansvarsfull, lugn och positiv. Det är också viktigt att du gillar att tänka proaktivt och kan förutse eventuella problem innan de dyker upp.

Tycker du att ovan beskrivning passar in på dig och vill jobba inom ekonomi på ett internationellt bolag och få användning för dina tyska språkkunskaper? Sök nu!

INTRESSERAD?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd utav oss på TNG och arbeta ute hos vår kund. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Publiceringsdatum
2017-06-27

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-07-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Therese Goldring 070 145 54 51

Företag
TNG Group AB

Adress
TNG Group AB
Västra Järnvägsgatan 15
11164 Stockholm

Kontorsadress
Västra Järnvägsgatan 15

Jobbnummer
3576187

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från TNG Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos TNG Group AB: