Ekonomiassistent till stockholmsområdet
Experis AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vi på Experis Finance har just nu en stor efterfrågan på ekonomiassistenter. Uppdragen kommer starta i början/slutet på december och pågår initialt 6 månader, med chans till förlängning. Är du intresserad av att arbeta med ekonomi och ta anställning som konsult hos oss på Experis är du välkommen att höra av dig till oss!
Experis Finance söker nu duktiga och kvalificerade ekonomiassistenter till våra kunder i stockholm med start så snart som möjligt. Uppdragens längd kan variera men kommer pågå under ca 6 månader, med goda chanser till förlängning.
Publiceringsdatum2016-11-22Dina arbetsuppgifterI din roll som ekonomiassistent kommer du att arbeta i en bred roll och självständigt arbeta med kund- och leverantörsreskontra samt dess olika moment; betalning, fakturering, påminnelser etc. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att vara:
• Kund och leverantörsreskontra
• Fakturering
• Påminnelser
• Kontoavstämningar
• Löpande bokföring
Vem är du?
Du är gymnasieekonom eller högskoleutbildad inom ekonomi och har minst 3 års erfarenhet av brett ekonomiarbete. Det är ett krav att du har goda kunskaper i Office-paketet, framförallt Excel. Du behärskar svenska språket flytande i tal och skrift. Vidare ser vi att du har god systemförståelse samt har arbetat i något av de större ekonomisystemen.
För att lyckas i rollen krävs det att du är självständig och trygg i din roll som ekonomiassistent. Du är kommunikativ och serviceinriktad då arbetet innebär många interna och externa kontakter. Du är noggrann och levererar kvalitet inom utsatt tid.
Du har ett sinne för detaljer samtidigt som du har en god överblick. Det är viktigt att du är prestigelös och kan hugga i där det behövs.
Vad kan vi erbjuda dig
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.
Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.
Kontaktperson och Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande.
Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Sandra Ahlenius på
Sökord: ekonomiassistent, leverantörsreskontra, kundreskontra, ekonom, fakturering, påminnelser
Varaktighet, arbetstid
Heltid Temporary
ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-29
Ange följande referens när du ansöker: 4429
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSandra Ahlenius
Sandra.Ahlenius@se.experis.comFöretagExperis AB
AdressExperis AB
11181
11181 0180
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Jobbnummer 3173578
Observera att sista ansökningsdag har passerat.