Ekonomiassistent till speditionsbranchen

PerformIQ Work AB / Ekonomiassistentjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PerformIQ Work AB i Helsingborg, Åstorp, Höganäs, Landskrona, Ängelholm eller i hela Sverige

Tjänstebeskrivning
Är du en noggrann och strukturerad person? Har du tidigare administrativ erfarenhet av fakturering? Läs vidare om tjänsten som ekonomiassistent hos vår kund och lägg in en ansökan redan idag!

PerformIQ söker för kunds räkning en ekonomiassistent för arbete hos vår kund som är ett större företag inom transport och logistik. I rollen som ekonomiassistent kommer du framförallt att jobba med:
• Intern fakturering och fakturering mot kund
• Ekonomisk uppföljning av import- och exportuppdrag
• Se till att offerterna är uppdaterade och korrekta innan fakturering
• Registrera och kontrollera leverantörsfakturor
Tjänsten passar dig som trivs i ett större företag där det hela tiden händer nya saker och där det ges goda utvecklingsmöjligheter. Du kommer jobba i en mindre grupp med nära samarbete mellan kollegor.

Krav på person
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av en liknande roll där det är meriterande om du har jobbat inom transport- och logistikbranschen sedan tidigare. För att lyckas i rollen som ekonomiassistent krävs vidare att du:
• Har en god analytisk förmåga och ett intresse för siffror
• Jobbar kvalitetsmedvetet med god förmåga att prioritera för dagen
• Duktig på att skapa relationer, både internt och externt
• Goda kunskaper i MS Office och i engelska
Som person ser vi att du är noggrann, ansvarstagande och har en positiv inställning. I tjänsten jobbar man mycket självständigt så det är av vikt att du trivs i en roll med eget ansvar över hur du ska lägga upp din dag på bästa sätt.
Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som ekonomiassistent.

Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: 6 månader, med goda möjligheter till förlängning.
Arbetstid: 8.00-16.30
Plats: Helsingborg
Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ med stor möjlighet till vidare anställning direkt hos vår kund.
Skicka in din ansökan genom att trycka på "ansök". Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Sara Lindmark på sara.lindmark@performiq.se.

Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.se
<videoUrl>https://www.youtube.com/watch?v=-m4m5C94bTk</videoUrl>

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader

Publiceringsdatum
2017-10-10

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-19
Ange följande referens när du ansöker: 3090
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sara Lindmark

Företag
PerformIQ Work AB

Adress
PerformIQ Work AB
Hyllie Boulevard 11 A
21532 Malmö

Kontorsadress
Hyllie Boulevard 11 A

Jobbnummer
3743620

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PerformIQ Work AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PerformIQ Work AB: