Ekonomiassistent till spännande myndighet

Perido AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Är du noggrann, serviceinriktad och vill arbeta med ekonomiuppgifter? Har du lätt för att samarbeta med andra och kan på ett strukturerat sätt planera ditt arbete? Vill du utvecklas i en assisterande roll med varierande arbetsuppgifter? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Publiceringsdatum
2019-01-22

Beskrivning
Perido söker en ekonomiassistent till vår kund, en statlig myndighet som ansvarar för att bevara rikets säkerhet. Som ekonomiassistent tillhör du fakturasamordningsgruppen och har ett nära samarbete med dina kollegor. Tjänsten är placerad i centrala Stockholm.

I rollen som ekonomiassistent arbetar du med leverantörsfakturahantering, kontering av ingående fakturor och korrigering av moms. Arbetet sker framförallt i affärssystemet Business World (tidigare Agresso). Du ansvarar för att fakturor hanteras och flödar ut i verksamheten, så att betalning kan göras i tid. Utöver detta kommer du arbeta med arbetsuppgifter kopplade mot redovisning, till exempel underlag till kundinbetalningar och kundfakturaprocessen. Du kommer att ha kontakt med olika avdelningar inom organisationen, vi ser därför att du är kommunikativ, har ett gott kundbemötande, en god samarbetsförmåga samt känsla för service.

Vi söker dig som har en vilja att utvecklas och med en lösningsfokuserad inställning strävar du efter så effektiva processer som möjligt. Du är stresstålig och arbetar strukturerat, noggrant och effektivt, även om arbetstrycket är högt. Vi ser att du är engagerad och bemöter dina kollegor och kunder med en positiv inställning!

Kandidaten som blir erbjuden tjänsten kommer att genomgå en säkerhetsprövning.

Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Kravprofil för detta jobb
• Gymnasial utbildning med inriktning ekonomi eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt
• Erfarenhet av att arbeta i Microsoft Office
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift

Meriterande
• Erfarenhet från arbete inom leverantörsreskontra
• Erfarenhet av ekonomisystemet Agresso
• Erfarenhet av statlig redovisning

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag 3 månader. Tillträde omgående efter säkerhetsprövning.

Så ansöker du
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.

Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter - något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 70 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 48 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 30713 i ämnesraden.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Frågor: fraga@perido.se
Hemsida: www.perido.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-21
Ange följande referens när du ansöker: 30713
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Perido AB

Jobbnummer
4570909

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido AB: