Ekonomiassistent till spännande kunduppdrag!

Novare Interim & Recruitment AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Novare Interim & Recruitment AB i Stockholm, Danderyd, Upplands Väsby, Södertälje, Uppsala eller i hela Sverige

https://novare.se/interim-and-recruitment/

Om rollen

Novare Interim and Recruitment hjälper nu en av våra kunder inom Hälsosektorn att finna en serviceinriktad och flexibel Ekonomiassistent till ett spännande uppdrag. I rollen som Ekonomiassistent kommer du att arbeta primärt med kund- och leverantörsreskontra samt assistera vid löpande bokföring. Arbetet innebär mycket kontakt med kunder och kollegor, vidare ingår också administration och vanligt förekommande uppgifter på en ekonomiavdelning. En spännande roll för dig som vill utvecklas som ekonomiassistent!

I dina arbetsuppgifter ingår:


* Leverantörsreskontra och betalningar
* Kundreskontra och påminnelsehantering
* In- och utbetalningar
* Avstämningar av kund- och leverantörsreskontra
* Kontering och kontroll av fakturor
* Intern avstämning med andra bolag i koncernen
* Behjälplig vid bokslut

Vem söker vi?

Som person tror vi att du är strukturerad, lösningsorienterad och har en förmåga att driva både dig själv och ditt arbete framåt. Därtill har du en god prioriteringsförmåga, fallenhet för att hantera flera arbetsuppgifter parallellt samt förmåga att hantera administrativa flöden effektivt. Du uppskattar teamarbete, har en prestigelös inställning och trivs att arbeta i en föränderlig miljö.

Vi ser det som krav att du har:


* Ekonomiutbildning, minst gymnasienivå eller motsvarande
* Tidigare erfarenhet av arbete med kund- och/eller leverantörsreskontra
* Goda kunskaper i Basekonomi; balansräkning, resultaträkning, kontostrukturer och uppföljning
* Generellt goda systemkunskaper. Meriterande är om du har jobbat i Dynamics 365 samt fakturahanteringssytem ExFlow
* God vana av att arbeta i Excel och Officepaketet
* Goda kunskaper i svenska och engelska

Övrig information
Start: Omgående
Placering: Stockholm
Anställningsform: Konsultanställning hos Novare Interim & Recruitment med goda möjligheter till vidare anställning hos vår kund

Känns det här som en roll som skulle kunna passa dig? Då rekommenderar vi att skicka in ditt CV så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att vi ej tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Publiceringsdatum
2020-09-30

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-10-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Novare Interim & Recruitment AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Novare Interim & Recruitment AB (org.nr 556633-8017), http://https://novare.se/interim-and-recruitment/

Arbetsplats
Novare Interim & Recruitment

Jobbnummer
5379915

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Novare Interim & Recruitment AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Novare Interim & Recruitment AB: