Ekonomiassistent till spännande bolag i Solna!

Placera Personal AB / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Företag
Prime Living AB är ett modernt och kreativt bolag som uppför studentbostäder i egen regi. Bolagets affärsidé är att uppföra permanenta och temporära bostäder på den europeiska marknaden med ett unikt koncept som ger låga kostnader och kort produktionstid, och sedan förvalta dem. Fokus är på studentbostäder och tillväxten sker främst i universitetsstäder. Företaget har funnits sedan 2009 och sitter idag i nya och fräscha lokaler i Arenastaden nära både kommunikationer och affärer. Nu ska en av deras medarbetare på ekonomiavdelningen ta föräldraledigt och vi söker därför nu efter en glad och ordningsam ekonomiassistent som vill hamna på ett entreprenördrivet och dynamiskt bolag.

Publiceringsdatum
2018-11-12

Om tjänsten
I denna roll kommer du att tillhöra en grupp på 5 personer som tillsammans arbetar på ekonomiavdelningen, totalt sitter det ungefär 20 kollegor på kontoret. Du kommer bl.a. att ansvara för leverantörsreskontra, in och utbetalningsfiler, manuell bokföring samt hjälpa hyresgäster med frågor kring avier per mail och telefon. Du kommer dessutom att sköta administrationen kring depositioner och ha ett nära samarbete med uthyrningen. Du kommer framför allt att jobba i bolagets fastighetssystem Momentum samt i ekonomisystemet Visma.net och en del i Excel. Detta är ett konsultuppdrag via Placera Personal med start vid årsskiftet och som förväntas pågå minst i åtta månader med möjlighet till förlängning.


Kvalifikationer
För tjänsten som ekonomiassistent vill vi att du ska ha följande bakgrund:

* Gymnasie- eller relevant YH-utbildning
* Du har erfarenhet av leverantörsreskontra/kundreskontra samt löpande bokföring
* Du har tidigare erfarenhet av att ha jobbat i något ekonomisystem
* Talar och skriver på både svenska och engelska då språken används i det dagliga arbetet
* Du innehar baskunskaper i Excel
* Meriterande med kunskaper i ekonomisystemet Visma.net, dock inget krav

Dina personliga egenskaper
Som person är du glad och positiv och har en mycket god kommunikativ förmåga. Vidare är du strukturerad, noggrann och prestigelös som person. Du är dessutom flexibel och en riktig teamplayer som har lätt för att samarbeta och som trivs i en öppen och driven organisation.

Anställningstyp/arbetstider
Heltid 8-17 (flextid)
Konsultuppdrag via Placera Personal. 8 månader med start vid årsskiftet.

Intresse av tjänsten
Om du är intresserad av tjänsten som ekonomiassistent, tveka inte att skicka in din ansökan omgående! Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Välkommen med din ansökan!

Bli en av oss
Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

Sökord: ekonomi, ekonomiassistent, leverantörsreskontra, kundreskontra, bokföring, Visma

Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag på heltid under 8 månader med chans till förlängning. Startdatum vid årsskiftet.

Ersättning
Fast lön, enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Charlotte Ekenstam 08-586 22 708

Företag
Placera Personal AB

Adress
Placera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista

Kontorsadress
Kista Science Tower

Jobbnummer
4452374

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Placera Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Placera Personal AB: