Ekonomiassistent till SOS Alarm

SJR in Scandinavia AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR in Scandinavia AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Järfälla eller i hela Sverige

Vi på SOS Alarm är varje dag med och skapar ett tryggare Sverige. Vi larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Vi är ett värderingsstyrt bolag med en vision om ett tryggare Sverige för alla. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap. Vi är marknadsledande och verksamma inom såväl offentlig som privat marknad, med växande kommersiella tjänsteområden.

Är du nyfiken på att arbeta i en roll där du får en bred inblick i vad ekonomiarbetet innebär? Vill du arbeta hos SOS Alarm och få chans att testa på vad ekonomiarbetet innebär? Nu söker vi en ekonomiassistent, kanske är det du? Detta är ett samarbete med SJR och du kommer att vara anställd som konsult i 6 månader. Start i mitten av januari och för rätt person finns möjlighet till överrekrytering till kund.

Din vardag som ekonomiassistent
Du kommer att ingå i Finans & Business Control, en grupp med ca 30 ekonomer som sitter på vårt huvudkontor på Rådmansgatan i Stockholm. I rollen kommer du att arbeta med sedvanliga arbetsuppgifter inom kundreskontra och leverantörsreskontra samt med avstämningar. Rutinerna är till stor del digitaliserade varför det är viktigt att du är intresserad av systemfrågor. Du kommer bland annat att:

• Hantera in- och utbetalningar
• Stämma av balanskonton månadsvis
• Registrera manuella bokföringsordrar och följa upp reseräkningsrutiner
• Hantera och matcha ordrar mot fakturor i inköpsportalen

Vi erbjuder dig
Du kommer att vara med och delta i utvecklingen av våra ekonomiprocesser och vara behjälplig med övriga administrativa uppgifter inom ekonomiavdelningen. Arbetet kommer att ge dig en god inblick i hela ekonomiarbetet inom företaget varför tjänsten kan ses som en bra start för dig som vill förstå och lära dig mer av ekonomiarbete från grunden. Du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor där kulturen präglas av gemenskap.

Vi söker dig
Vi tror att du är i starten av din karriär. Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och har erfarenhet av att ha arbetat som ekonomiassistent sedan tidigare. Du trivs i en roll där du får arbeta med blandade uppgifter och du är nyfiken på att lära dig mer och bredda dina kunskaper. Har du arbetat i Jeeves eller Palett tidigare är det meriterande. Goda kunskaper i Excel är starkt meriterande.

Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!

Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen.

Publiceringsdatum
2020-01-02

Så ansöker du
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Emma Levin på 076 647 16 65. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2020-01-17.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare fördelade på tre regioner - Stockholm, Väst och Syd, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-06-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sjr In Scandinavia AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sjr In Scandinavia AB (org.nr 556443-2929), http://www.sjr.se/

Arbetsplats
SJR

Jobbnummer
5023806

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR in Scandinavia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR in Scandinavia AB: