Ekonomiassistent till snabbt växande IHM Business School i Göteb

Oddwork Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Oddwork Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

IHM Business School utvecklar och genomför Yrkeshögskoleutbildningar i nära samverkan med partnerföretag i näringslivet.

Vi är en privat, fristående affärsskola helägd av den ideella stiftelsen IHM. Verksamheten bedrivs helt utifrån marknadens krav och önskemål och är ett privat alternativ för affärs- och ledarskapsutveckling. Sedan starten har över 5000 studenter börjat sina karriärer här! Framgången bygger på vår förmåga att erbjuda aktuell, relevant kunskap och träning som ger just den kompetens som efterfrågas på arbetsmarknaden. Vi befinner oss i en spännande fas och ser stor potential i att utvecklas som bolag. Nu söker vi tillsammans med Oddwork en driven Ekonomiassistent till IHM Business School i Göteborg som kan vara med och stötta vår ekonomiavdelning.

Om tjänsten som Ekonomiassistent på IHM Business School
Som Ekonomiassistent på IHM Business School kommer du att arbeta med varierande administrativa arbetsuppgifter inom ekonomi och stötta bolagets ekonomifunktion inom olika områden.

Du kommer att arbeta med ansvar för att registrera och hantera löne- och personaladministration. I din roll ingår att: 

• Upprätta anställningsbevis och intyg till försäkringskassan
• Skapa olika typer av rapporter inom området löne- och personaladministration
• Rapportera pensions- och försäkringsunderlag
• Föra statistik och skapa kontrolluppgifter

Utöver detta ansvarar du även för att behandla kundreskontra, hantera in- och utbetalningar och arbeta med krav-, inkasso- samt avtalshantering.

Vi söker dig som...
• är engagerad, driven och har en positiv inställning! Du är social, kommunikativ och tycker om att arbeta såväl självständigt som i grupp. Du är serviceminded, har god affärsförståelse och trivs med att arbeta med flera uppgifter samtidigt.

För rollen krävs att du har utbildning inom ekonomi och vill arbeta i en administrativ roll på ett snabbt växande bolag. Som person är du ansvarstagande, noggrann och arbetar alltid strukturerat och organiserat. Du hanterar programmet Excel mycket bra. Det är även positivt om du har kunskap eller erfarenhet från arbete inom affärssystem för administrativt ekonomiarbete då IHM använder Hogia.

Denna process är en rekrytering där du efter avslutad rekryteringsprocess blir anställd hos IHM Business School AB. 

Vad IHM Business School erbjuder dig
Hos IHM Business School erbjuds du en nyckelroll för ekonomiarbetet inom bolagets ekonomifunktion. Bolaget befinner sig i en händelserik fas med stora ambitioner för framtider. För rätt person finns därför goda möjligheter att växa och utvecklas tillsammans med bolaget! Du kommer att arbeta heltid från måndag till fredag med fast lön. Hos IHM omfattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Bolaget erbjuder friskvårdsbidrag och anställning i en stimulerande och framåtriktad utbildningsmiljö. Du kan läsa mer om IHM Yrkeshögskola här!

START: Omgående
PLATS: Göteborg
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Grundlön
KONTAKT: Consultant Manager Emma Kavsjö, emma@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) 
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2016-04-08

Är detta du? Skicka in din ansökan med CV omgående då platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag! Vi ser fram emot att höra av dig. 

Oddwork startades av tre studenter utifrån Handelshögskolan i Göteborg 2011. Vi kopplar samman talanger med företag över hela Sverige inom försäljning, ekonomi och kundtjänst. Vi lever utifrån att personlighet är A & O och att människor är bäst på det man verkligen brinner för. Därför vill vi på Oddwork alltid veta vem du är, vad du vill och framförallt vad du brinner för! Det är så vi kopplar samman rätt talang med rätt företag och skapar nästa karriärsäventyr.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Rekrytering

Publiceringsdatum
2016-03-09

Ersättning
Månatlig löneutbetalning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Oddwork Sweden AB

Adress
Oddwork Sweden AB
Engelbrektsgatan 28
41137 Göteborg

Kontorsadress
Engelbrektsgatan 28 41137 Göteborg

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2716078

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Oddwork Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Oddwork Sweden AB: